۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۳۲۸۷۰
مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه ناشی از شکست‌های میدانی و نظامی آمریکا در کشورهای اسلامی است، گفت: مهمترین مشکل منطقه خاورمیانه آمریکا است.
به گزارش پایداری ملی، علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل مقام معظم رهبری و هیئت همراه امروز جمعه با ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر مشترکات فرهنگی، مذهبی و سیاسی دو کشور در خصوص توسعه روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ولایتی در این دیدار با بیان اینکه امروز مهمترین مشکل منطقه خاورمیانه آمریکا است، گفت: سفر اخیر تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به منطقه ناشی از شکست‌های میدانی و نظامی آمریکا و ناکامی توطئه‌هایی است که آمریکایی‌ها برای کشورهای اسلامی منطقه در سر می‌پروراندند.

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری با اظهار اینکه جمهوری اسلامی با دقت تحرکات سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکا در منطقه را زیر نظر دارد، افزود: ایران، عراق و سوریه در تعامل مستمر با یکدیگر اجازه نمی‌دهند آمریکایی‌ها در مناطق کردنشین نفوذ کنند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی ابراز کرد: امیدواریم برادران ما در عراق میراث شهدای مبارزه با داعش را حفظ کنند تا بتوانند رویش‌های جدید در این کشور را تقویت نمایند.

وی همچنین خطاب به ابراهیم جعفری گفت: امیدواریم شما با سابقه درخشانی که دارید و همچنین با اتقان در مواضع و ایمانی که دارید بتوانید در مدیریت تحولات سیاسی عراق نقش مثبتی را ایفا  کنید.

ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق نیز در این دیدار با تأکید بر امکانات و ظرفیت‌های درونی عراق گفت: ملت‌ها وقتی تکیه اصلی‌شان بر توانمندی‌های داخلی باشد هیچ دشمنی نمی‌تواند در مقابل آنها بایستد.

وی با بیان اینکه "در جریان مبارزه با داعش برای همه روشن شد که ملت و دولت ایران برادران واقعی ما هستند"، گفت: جمهوری اسلامی نقش مهمی در حمایت راهبردی و گفتمانی مقاومت در منطقه دارد.

در ادامه این دیدار طرفین در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی دیدگاه‌های خود را مطرح و بر توسعه همه‌جانبه روابط فی‌مابین تأکید کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر