۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۳۲۸۶۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس گفت : امروزه با توجه به تغییرماهیت تهدیدات و حملات دشمن ما نیز بايد ضمن شناسایی آنها با آمادگی کامل قادربه ارائه راهکارهای خنثی سازی تهدیدات باشیم و تحقق این مهم مستلزم آن است که ما دچار غفلت نشویم ونسبت به رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل در تمام حوزه ها توجه ویژه داشته باشیم .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، ابتدا رحیم آزادی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس ضمن قدرانی از اقدامات صورت گرفته ، گفت : امروزه با توجه به تغییرماهیت تهدیدات و حملات دشمن ما نیز بايد ضمن شناسایی آنها با آمادگی کامل قادربه ارائه راهکارهای خنثی سازی تهدیدات باشیم و تحقق این مهم مستلزم آن است که ما دچار غفلت نشویم ونسبت به رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل در تمام حوزه ها توجه ویژه داشته باشیم . که با تحقق این امر باعث ایجاد بازدارندگی و تدوام خدمات باشیم . تا در زمان بحران كوچكترين خدشه اي در ارائه خدمات و تامین کالاهای ضروری مردم احساس نشود.

سومین جلسه کمسیون پیشگری و مقابله با بیوتروریسم با هدف هشدار دهی در مورد بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شیراز  برگزار گردید .

آزادی ضمن تشریح تروریسم و برخی اهداف آن در حوزه های مختلف  به موضوع بیوتروریسم اشاره نمود وچنین عنوان داشت که بر اساس تعریف پلیس بین الملل درسال 2007 بیوتروریسم عبارت است از منتشر کردن عوامل بیولوژیکی یا سمی با هدف کشتن یا آسیب رساندن به انسان‏‌ها، حیوانات و گیاهان با قصد و نیت قبلی و به منظور وحشت‌آفرینی، تهدید و وادار ساختن یک دولت یا گروهی از مردم به انجام عملی یا برآورده کردن خواسته‏ای سیاسی یا اجتماعی و منظور از حمله بیوتروریسمی را پخش کردن ویروس، باکتری، میکروب یا دیگر عوامل بیماریزا و سمی که موجب بروز بیماری و مرگ در میان انسان‏‌ها، حیوانات و گیاهان می‏‌شود.

وی اشاره کرد : کشف و شناسایی یک حمله بیولوژیکی سخت و دشوار به شمار می‏‌آید.و تاثیرات یک حمله بیولوئژیکی را می توان  به چهار دسته تقسیم کرد : 1 -  فیزیکی:بروز بیماری 2 - روانی:بروز ترس و وحشت ، 3- اقتصادی:محدودیت سفر و جابه‏جایی، متوقف شدن فعالیت‏‌های اقتصادی و کسب و کار4- زیست محیطی:آسیب دیدن انسان‏‌ها، حیوانات، گیاهان، آلوده شدن منابع طبیعی مثل منابع آب

سومین جلسه کمسیون پیشگری و مقابله با بیوتروریسم با هدف هشدار دهی در مورد بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شیراز  برگزار گردید .

ایشان در ادامه با تأکید بر اهمیت موضوع به بحث و بررسی پیرامون بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان ، پیش بینی و پیشگیری در این ارتباط و اقدامات صورت گرفته در استان پرداخت .

درادامه سید احمد احمدی زاده مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری فارس  عنوان کرد : امروزه با توجه به مبحث جنگ نرم و حملات بیوتروریسم توجه به امر اطلاع رسانی عمومی و آموزش همگانی ، استفاده از پتانسیل و ظرفیت های  فضای مجازی به منظور ارتقاء آگاهی جامعه در سطوح مختلف امری ضروریست و می بایست مورد توجه جدی  قرار گیرد .

ایشان در ادامه افزود : ما باید با برنامه ریزی در راستای سند چشم انداز ، ماموریت های پدافند غیرعامل و با محوریت قرار دادن موضوع به سمت و سويي حركت كنيم كه هيچ روزنه اي  براي نفوذ عوامل تهدید باز نباشد تا بتوانند ضربات جبران ناپذيري را به صنایع و زيرساخت هاي ما وارد كنند .

سومین جلسه کمسیون پیشگری و مقابله با بیوتروریسم در فارس تشکیل شد

وی همچنین به موضوع تجهیز و به روز رسانی قرنطینه ها در استان ، ایجاد قرنطینه های جدید و متناسب با تهدیدات روز تأکید نمود  لذا به منظور حفاظت ازصنايع غذایی ، کشاورزی و حوزه هاي مرتبط با آن که بیشتر از هر موضوعی تحت تاثیر تهدیدات بیوتروریسم قرار می گیرد  نياز به برنامه ریزی های مدون ، ايجاد هماهنگي هاي لازم  بين سازمان هاي مختلف در سطح استان می باشد تا ضمن  مقابله با اين تهديدات و اقدامات بیوتروریستی دشمن بتوانیم در سايه ي امنيت و اقتدار سرافرازانه زندگی کنیم .

سومین جلسه کمسیون پیشگری و مقابله با بیوتروریسم در فارس تشکیل شد

در پايان اعضاء این کمسیون به بیان دیدگاه ها ،  نظریات و پیشنهادات خود پرداختند که منتج به اتخاذ تصمیماتی در این جلسه گردید .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر