۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۳۲۸۵۰
مدیرعامل آب و فاضلاب استان قم : نیروگاه برق‌آبی قم موجود در قم می‌تواند برق 1700 خانوار را تأمین کند که درزمینهٔ پدافند غیرعامل نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است که با اشتغال 10 نفر نیز همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، علی جان صادق پور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سال 95، 3 پروژه مصوب در زمینه اقتصاد مقاومتی وجود داشت که بر محور  نوآوری، اشتغالزایی و استفاده از ظرفیت‌های جدید بوده است.

وی افزود: نیروگاه برق‌آبی برخط  با اعتبار 17 میلیارد تومان با تولید 3 مگاوات برق و ظرفیت نهایی 20 مگاوات که تماماً با توان‌بخش خصوصی بوده تکمیل و راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قم گفت: طرح نصب شیرآلات کم‌مصرف در ادارات استان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با نصب 1400 شیرآلات کم‌مصرف یکی دیگر از طرح‌های اقتصاد مقاومتی آب و فاضلاب قم از سال 95 بوده که متأسفانه تنها 10 درصد این هدف تحقق پیداکرده است.

صادق پور با تأکید بر طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر قم عنوان کرد: توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر قم از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی طرح مهم دیگر درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی بوده که تاکنون 90 کیلومتر از این طرح انجام‌شده که تلاش می‌شود تا 100 کیلومتر تا پایان سال برسد.

وی با انتقاد از عدم خرید تضمینی برق نیروگاه‌های برق‌آبی استان قم ادامه داد: تعرفه خرید برق تضمینی یکی از مواردی بوده که هنوز در مسئله برق‌آبی تأمین نشده که باید مسئولان استانی در این زمینه اقدامات مؤثرتری در راستای حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان بردارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قم ابراز کرد: نیروگاه برق‌آبی قم موجود در قم  می‌تواند برق 1700 خانوار را تأمین کند که درزمینهٔ پدافند غیرعامل نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است که با اشتغال 10 نفر نیز همراه بوده است.

صادق پور با تأکید بر سیاست این شرکت در راستای استفاده از انرژی‌های پاک عنوان کرد: احداث نیروگاه خورشیدی 8 مگابایت در اراضی معصومیه یکی از مهم‌ترین اقدامات درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی بوده که مقدمات ابتدایی آن انجام‌گرفته است و سه سرمایه‌گذار نیز در این زمینه مشخص‌شده است که امید می‌رود در نیمه نخست سال 97 راه‌اندازی شود.

وی تاکید کرد: فاز دوم نیروگاه خورشیدی با توان تولید برقی معادل 25 مگابایت در شرکت آب و فاضلاب قم در دست اجراست که باید از این قبیل طرح‌ها در استان قم حمایت‌های بیشتری شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: بازچرخانی آب‌های خاکستری ادارات استان یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت آب و فاضلاب استان قم بوده که تأمین تجهیزات جمع‌آوری و تصفیه آن نیازمند تعاملات بین دستگاهی است، باید تجهیز تجهیزات تصفیه آب خاکستری به یکی از تکالیف مجتمع‌های بیش از 80 واحدی تبدیل شود.

صادق پور مشکلات فاضلاب ذر شهر پردیسان را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: توسعه شبکه فاضلاب پردیسان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بوده که برای توسعه آن 10 میلیارد تومان از اعتبارات استانی، 9 میلیارد تومان از اعتبارات شرکت آب و فاضلاب برای آن در نظر گرفته است، همچنین 20 میلیارد تومان نمایندگان مجلس شورای اسلامی  و 35 میلیارد تومان نیز وزارت نیرو برای اجرای فاضلاب پردیسان در نظر گرفته است، که به‌زودی 3 مناقصه برای آغاز عملیات  فاضلاب پردیسان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: در شهر پردیسان ظرفیت 40 هکتاری زمین خالی وجود دارد که می‌توان از این قبیل ظرفیت‌ها برای استفاده در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی استفاده کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر