۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۲۸۳۳
معاون آموزش، ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی شیراز :
معاون آموزش، ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به عدم همکاری کسبه بازار وکیل در خصوص ایمن سازی، گفت: عدم همکاری ناشی از ضعف فرهنگ ایمنی در کشور است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،هادی عیدی پور، معاون آموزش، ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز امروز (25 بهمن) در جمع خبرنگاران از برگزاری اولین همایش تخصصی «لجستیک در فرماندهی حوادث» در شیراز خبر داد و گفت: این همایش ملی 28 و 29 بهمن در سالن «شهر» برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه پشتیبانی حوادث یکی از مهمترین کارهای عملیات است، تاکید کرد: شلوغی در حادثه باعث می شود نیروهای عملیاتی هم با مشکل مواجه شوند.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه استانداردهای لجستیک در مدیریت بحران حادثه در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد، اظهار داشت: بررسی تهدیدات لجستیک در حوادث و همچنین برنامه ریزی لجستیک مبتنی بر پیامد عملیات از دیگر اهداف این همایش است.

 

وی با اشاره به اینکه در هر عملیات دنبال سه کار اصلی هستیم که استراتژی، تکنیک و هدف عملیات هست، اضافه کرد: این همایش جنبه تشریفاتی ندارد و کاملا تخصصی است و پنج دانشگاه معتبر در این همایش همکاری می کنند بیش از 10 نفر از استادان برجسته در مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و حوادث هستند.

 

عیدی پور با یادآوری این مطلب که پدافند غیرعامل یک سیستم پیشگیرانه است، گفت: رویکرد ما نسبت به بافت رویکرد پیشگیرانه است و در این همایش پنلی که در مورد حوادث شهری و بافت تاریخی فرهنگی خواهیم داشت و شرکت کنندگان از بزرگترین مرکز آموزش ایمنی و آتش نشانی جنوب کشور بازدید می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه 80 اخطار مکتوب به شهرداری های مناطق و دستگاه قضایی در خصوص حوادث ارسال شده است، اظهار داشت: اگر حادثه ای در بافت رخ دهد نیاز به وسایل خاص خود است.

 

عیدی پور با تاکید بر اینکه طی مکاتبات مختلف خطرات بازارهای سنتی به کسبه و شورای بازار اعلام شده است، افزود: کسبه بازار در ایمن سازی بازار وکیل همکاری نمی کنند و این ضعف یک ضعف فرهنگی است و تا جایی که در حیطه اختیارات ما بوده، مسئله را دنبال کردیم و از این رو شورای کسبه باید همکاری کند.

 

معاون آموزش، ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: موارد نقیصه مشخص شده است و از این سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس و کسبه بازار باید به شکل جدی وارد میدان ایمن سازی شوند و در بازار ها به خاطر تراکم کالاها حریق سرکش خواهد بود و احتمال دارد آسیب های زیادی بزند.

 

عیدی پور با اشاره به اینکه در شب و روز تمام بازارهای سنتی شیراز را مورد بررسی قرار گرفته است و تمام نقاط نا ایمن را مشخص کردیم، اظهار داشت: 80 مکان و نقطه آسیب پذیر به شکل مستند شناسایی شده است و اکنون در حال رفع موارد ناایمن هستند.

 

وی اضافه کرد: مدارس سطح شیراز و اماکن عمومی را مورد بررسی قرار دادیم متاسفانه در کشور ما از نظر فرهنگ ایمنی ضعف وجود دارد.

 

عیدی پور با اشاره به اینکه استفاده از نیروهای مردمی مهمترین فاکتور برای سازمان های امدادی است، افزود: از این رو سه هزار تاکسی آتش نشان در شیراز وجود دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر