۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۳۲۸۱۹
یک مقام رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل به تکرار اتهامات بی‌اساس علیه تهران و دمشق پرداخته است.
«دنی دانون»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل که دو روز بعد از تجاوز این رژیم به خاک سوریه نگاشته شده اتهامات بی‌اساس خود علیه تهران و دمشق را تکرار کرده است.

نماینده رژیم صهیونیستی همچنین به تکرار روایت تأییدنشده تل‌آویو درباره نفوذ یک فروند پهپاد ایرانی به حریم هوایی فلسطین اشغالی که توسط تهران و دمشق تکذیب شده پرداخته است. وی مدعی شده در روز ۱۰ فوریه، یک فروند پهپاد ایرانی از پایگاهی در بخش شرقی حمص وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه مدعی شد یک پهپاد ایرانی که وارد آسمان فلسطین اشغالی شده بود را رهگیری و ساقط کرده است. ایران این ادعا را رد کرده و دولت سوریه گفته پهپاد مورد اشاره صهیونیست‌ها یک پهپاد شناسایی متعلق به این ارتش عربی و در جال جمع‌آوری اطلاعات از گروه‌های تروریستی بوده است.

در پی این حادثه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در سوریه حمله کردند که به سرنگونی یک جنگنده اف‌۱۶ این رژیم در نزدیکی «الجلیل» در جولان، بر اثر آتش پدافند هوایی سوریه منجر شد.

«دانون» در ادامه تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را «تلاش‌های دفاعی» توصیف کرده و نوشته است: «اسرائیل بابت هر حمله‌ای که از اراضی سوریه انجام شود دولت این کشور را مسئول می‌داند.»

دیپلمات رژیم صهیونیستی از شورای امنیت خواسته اقدام دولت سوریه را محکوم کند. وی در بخش دیگری این بیانیه ایران را به نقض «حاکمیت اسرائیل» و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت متهم کرده است.

شواهد متعددی که روزنامه‌های غربی از زمان آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد رژیم اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند.

ارتش سوریه تاکنون بار‌ها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر