۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۳۲۸۱۱
درخواست توتال از آمریکا برای پایبندی به برجام، تاکید روسیه بر ماندن در توافق اوپک، افزایش صادرات نفت عراق به آسیا و مصر در پی جذب سرمایه گذاران خارجی در حوزه اکتشاف نفت، مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.
به گزارش پایداری ملی، «پاتریک پویان» مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال از رییس جمهور آمریکا خواست تا به توافق هسته ای با ایران که مقصد سرمایه گذاری های نفت و گاز فرانسه است، پایبند بماند. 

** روسیه در توافق کاهش تولید نفت باقی می ماند
به گزارش شبکه خبری سی. ان. بی. سی، «محمد بارکیندو» دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، اعلام کرد: اگرچه قیمت های جهانی نفت افزایش یافته است، اما روسیه قول داده است که از همکاری با این سازمان برای محدود کردن تولید خود خارج نشود. 
بارکیندو گفت: «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور به من اطمینان داده اند که از توافق اوپک خارج نمی شوند و این را با میزان پایبندی بالای این کشور به قرارداد ثابت کرده اند.

وی ادامه داد: بنابراین جای نگرانی وجود ندارد، نگرانی ها از رشد تولید نفت روسیه هنگامی ایجاد شد که صادرات نفت آمریکا افزایش یافت و ایالات متحده، روسیه و عربستان را تهدید کرد که سهم بازار آنها از چنگشان درخواهد آورد.

**عراق صدور نفت به آسیا را به بالاترین رقم رساند
به گزارش پایگاه خبری «اویل پرایس» صادرات نفت عراق، به مشتریان آسیایی آن به ویژه هند و چین در ماه ژانویه امسال به بالاترین میزان از مقطع مشابه پارسال رسید. 

صدور نفت این کشور، به ویژه جنوب عراق، به کشورهای آسیایی در ژانویه سال 2018 میلادی به دو میلیون و 600 هزار بشکه در روز رسید، در حالی که این میزان در سال گذشته میلادی و در همین مقطع، اندکی بیشتر از دو میلیون بشکه در روز بوده است. 

**اوپک انتظار دارد عرضه و تقاضا برای نفت همگام یکدیگر افزایش یابد 
به گزارش رویترز، سازمان اوپک در گزارش اخیر ماهانه خود پیش بینی می کند که رشد تقاضا برای نفت در سال 2018 میلادی به علت سلامت اقتصاد جهانی بیشتر از برآورد پیشین این سازمان باشد، به طوریکه این میزان در سال جاری میلادی یک میلیون و 590 هزار بشکه در روز افزایش یابد.
این برآورد 60 هزار بشکه در روز از اعلام پیشین اوپک بیشتر است.

بر اساس اعلام این سازمان، با وجود افزایش تقاضا، بازار جهانی نفت طبق برآوردهای پیشین، اواخر سال جاری میلادی به توازن خواهد رسید، زیرا افزایش قیمت نفت، تولیدکنندگان آمریکایی و دیگر کشورهای غیر اوپکی را ترغیب به تولید بیشتر می کند.

انتظار می رود که آمریکا و دیگر تولیدکنندگان غیراوپکی در سال 2018 میلادی یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز (250 هزار بشکه در روز بیشتر از برآورد پیشین سازمان) به تولید خود بیافزاید.

**مصر به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی در حوزه اکتشاف نفت است
به گزارش رویترز، «طارق المولی»، وزیر نفت مصر از امضای قرارداد با یک شرکت بین المللی برای انجام تحقیقات لرزه نگاری در خلیج سوئز خبر داد.

هدف از مطالعات اخیر، جذب سرمایه گذاران بیشتر در حوزه اکتشاف نفت در این منطقه است. وی نام این شرکت را بازگو نکرد.

به گفته المولی، مصر می کوشد تا با همکاری شرکت های خارجی، کیفیت فرآورده های نفتی خود را افزایش دهد. خلیج سوئز از طریق کانال سوئز به دریای مدیترانه وصل می شود که میدان گازی ظهر مصر با 30 تریلیون فوت مکعب ذخیره گاز، در آن کشف شد و به بهره برداری شرکت انی (ENI) ایتالیا رسید. 

**بریتیش پترولیوم: سطح کنونی قیمت های نفت بسیار رضایت بخش است
به گزارش شبکه خبری سی. ان. بی. سی، باب دادلی، مدیرعامل شرکت انگلیسی «بی. پی» با ابراز رضایت کامل از سطح کنونی قیمت های نفت گفت: میزان قیمت ها از 70 دلار نیز فراتر رفت و در هفته های اخیر به 72 دلار نیز رسید که از نظر من بسیار بالاست، دهه نفت 50 و 65 دلاری به پایان رسیده است. 

دادلی افزود: اکنون قیمت نفت در حدی است که شیل حکم سپر (کمک فنر) را دارد و جلوی افزایش و کاهش شدید قیمت را می گیرد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر