۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۳۲۸۰۶
با توسعه ابزار رمزگشایی فایل‌های کاربران
پلیس بلژیک به تازگی از انتشار یک ابزار رمزگشایی از باج افزار خطرناکی که Cryakl نام داشت، پرده برداشته است.
به گزارش پایداری ملی، طبق گزارش‌های منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده است و برآوردها نیز حاکی از آن است که رکورد حملات سایبری در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ شکسته خواهد شد.

بدافزارها، باج‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است.

باج‌افزار، بدافزاری است که به مجرمان اینترنتی امکان می‌دهد بتوانند از طریق کنترل از راه دور، رایانه شخص قربانی را قفل کنند به گونه‌ای که کاربر نتواند از سیستم خود استفاده کرده و به فایل‌های شخصی خود دسترسی پیدا کند، سپس یک پنجره برروی رایانه شخص نمایان می‌شود و به او هشدار می‌دهد تا زمانی که هزینه‌ای پرداخته نشود، نمی‌تواند قفل فایل‌های رایانه‌اش را باز کرده و از آن استفاده کند.

حالا پلیس کشور بلژیک به تازگی اعلام کرده است که پس از انجام تحقیقات و پژوهش‌های فراوان، به نتیجه و ابزاری دست یافته که قادر است تمامی فایل‌های کدگذاری و رمزنگاری شده توسط باج‌افزار خطر ناک موسوم به Cryakl را رمزگشایی کرده و فایل‌های شخصی و موردنظر ذخیره شده در رایانه‌ها را در دسترس کاربرانشان قرار دهد.

نتیجه این تحقیق به آن دسته از کاربران و شرکت‌های قربانی باج‌افزارهای خطرناکی که از آنها به ازای بازگرداندن فایل‌های مهم و شخصی‌شان پول های هنگفتی درخواست و دریافت می‌کردند، کمک به سزایی خواهد کرد.

پلیس بلژیک در این بیانیه خود اعلام کرده است که این ابزار با همکاری شرکت کاسپرسکی که در زمینه توسعه و ارائه نرم‌افزارهای امنیتی فعالیت می کند، تولید و توسعه داده شده است. همچنین از شهروندان بلژیکی خواسته است که در صورت رو به رویی با چنین مشکل و باج افزار خطرناکی به هیچ عنوان پولی به آنها ندهند و با پلیس مساله را مطرح کنند تا به سرعت با استفاده از ابزارهای جدید و پیشرفته خود بتوانند فایل‌های کدگذاری شده رایانه آنها را رمزگشایی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر