۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۳۲۷۶۵
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل:
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: انقلاب اسلامی یک تحول کاملاً مهم است و امروز اگر می‌خواهیم کشورمان در زمینه تهدیدات جدید یک کار علمی و غیرنظامی انجام دهد باید کارهایی انجام دهیم که کشور مصون بماند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور در روز  شنبه در سالن جلسات پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه پدافند غیرعامل به دنبال مصون‌سازی از اقدام دشمن علیه کشور است اظهار کرد: پدافند غیرعامل مقوله‌ای بین‌رشته‌ای و ایران کشوری است که دشمن به آن چشم طمع دوخته و در منطقه غرب آسیا، در یک پل کاملاً ارتباطی استراتژیکی قرار دارد.

وی با تأکید بر موقعیت استراتژیک ایران در منطقه گفت: در منطقه خلیج‌فارس که مبنای انتقال بر انرژی استوار است و پس‌ازآن مبنای مکتبی و انقلابی است.

معاون سازمان انرژی پدافند غیرعامل: باید کشور را در زمینه تهدیدهای جدید مصون کرد

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: انقلاب اسلامی یک تحول کاملاً مهم است و امروز اگر می‌خواهیم کشورمان در زمینه تهدیدات جدید یک کار علمی و غیرنظامی انجام دهد باید کارهایی انجام دهیم که کشور مصون بماند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما به‌شدت در حال وابسته شدن به فناوری‌های جدید نظیر موضوع فضای مجازی و سامانه‌های کنترل صنعتی است افزود: میزان تهدیدات و آسیب‌پذیری در این حوزه بسیار بالاست.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان، جوانان این منطقه دانش‌آموختگان دانشگاه‌های این استان هستند البته کسانی هم هستند که سال‌ها خارج از کشور بودند و امروز در قالب شرکت فناور در حوزه محصولات مختلف نظیر بهینه‌سازی انرژی کار می‌کنند.

مجید متقی طلب با تأکید بر اینکه مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پیشنهاد‌های خود را ارائه دهند تصریح کرد:ما آمادگی داریم که مطابق دستورالعمل‌ها و قوانینی که در حوزه مربوط به انرژی داریم با این شرکت‌ها، همکاری‌های مشترک داشته باشیم و امیدوار هستیم که بتوانیم از این توانمندی‌ها در ارتباط با اهداف نوآوری دستاوردهای پژوهشی در حوزه فناوری استفاده کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان نیز اظهار کرد: هدف پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری مردم در همه حوزه‌ها نظیر سازه، کالبدی، انرژی، بهداشت و درمان با استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

امیر مرادی افزود: باید بتوانیم نسبت به تحریم مقابله و خودمان را قوی کنیم و طوری عمل کنیم که از دانش بومی خودمان جهت رفع مشکلات استفاده کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به زیرساخت‌ها در پدافند غیرعامل تصریح کرد: برای فراهم آوری زیرساخت با همکاری دانشگاه گیلان طرح اطلاعات استان را در فضای مجازی اجرا و بروز کردیم که مشخصه جمعیت استان در حوزه‌های مختلف جمعی و زیرساخت‌هایی که خدمات رسان هستند مشخص‌شده است.

مرادی به نقش فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در پدافند غیرعامل افزود: اگر در فناوری عقب باشیم قطعاً آسیب‌پذیری ما بیشتر می‌شود که باید این نکته در نظر گرفته شود که بزرگ‌ترین آسیب‌پذیری ما نخبگان ما هستند؛ و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با شرکت‌های خارجی از جمله کشورهای اروپایی ارتباط برقرار کنند و آن شرکت‌ها را به کشور ما دعوت کرده و ارتباط را گسترش دهند

وی با بیان اینکه همان‌گونه که کشورهای خارجی از پتانسیل فکری نخبگان ایران استفاده می‌کنند ما نیز باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن‌ها استفاده کنیم گفت: رویکرد این کشورها از نظر پدافند غیرعامل یک اهرم محسوب می‌شود چون سرمایه‌گذاری عظیم شکل می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر