۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۲۷۲۰
مدیرعامل توزیع نیروی برق مازندران :
قاسم شهابی با اشاره به اینکه توسعه نیروگاه‌ها، پایداری شبکه را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: این اقدام در حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل به‌عنوان عامل موثر کمک حال می‌شود تا برق در سریع‌ترین زمان وصل شود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی قاسم شهابی با بیان اینکه چهار نیروگاه تولید برق در مازندران داریم، اظهار کرد: دو نیروگاه تولید برق در دست اقدام است که توسعه این نیروگاه‌ها برای شرکت توزیع برق بسیار با اهمیت است.


وی با بیان اینکه فاز اول نیروگاه چهار مگاواتی آمل به بهره‌‌برداری رسید، افزود: تلاش‌ها بر توسعه نیروگاه‌های تولید برق در استان است که این امر کار شرکت توزیع را راحت‌تر می‌کند.

مدیرعامل توزیع نیروی برق مازندران درباره آثار خوب توسعه نیروگاه‌ها در استان، گفت: با این کار در محل مصرف، برق تولید می‌شود و تلفات شبکه با این اقدام کاهش می‌یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه توسعه نیروگاه‌ها، پایداری شبکه را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: این اقدام در حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل به‌عنوان عامل موثر کمک حال می‌شود تا برق در سریع‌ترین زمان وصل شود.

شهابی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های شرکت توزیع برق مازندران را احداث نیروگاه برای برج‌های تجاری و تفریحی در زیرزمین‌شان دانست تا خودشان برق مکان را تامین کنند و نیاز نباشد توزیع برق نیاز آنها را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه بدهی مشترکین در مازندران 98 میلیارد تومان است، متذکر شد: این بدهی سال گذشته 67 میلیارد بود که به نسبت پارسال 30 میلیارد تومان به بدهی‌ها اضافه شد.

مدیر عامل توزیع برق مازندران با اعلام اینکه امیدواریم بدهی‌ها تا پایان سال پرداخت شود، تصریح کرد: با تسویه بدهی، هم سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و هم بدهی‌ها به پیمانکاران و دیگر مسائل پرداخت می‌شود.

این مسئول افزود: 15 اداره در مازندران نزدیک به 30 میلیارد تومان بدهی دارند که با تاکید استاندار موضوع در حال پیگیری است.

شهابی با بیان اینکه نساجی مازندران با 7 میلیارد تومان بدهی بزرگ‌ترین بدهکار به توزیع برق مازندران است، یادآور شد: به واسطه شرایط خاص این شرکت، برق قطع نمی‌شود و مذاکره می‌کنیم تا پرداخت انجام شود.

وی درباره میزان مصرف برق در تابستان سال جاری، گفت: هزار و 900 مگاوات برق در شهریور سال جاری مصرف شد که پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده 5 درصد به این عدد اضافه شود و مصرف برق در تابستان سال آینده در مازندران به بالای 2 هزار مگاوات برسد.

مدیر عامل توزیع برق مازندران اظهار کرد: در روزهای اخیر 4.5 الی 5 درصد افزایش مصرف برق به نسبت سال گذشته داشتیم که دلیل آن هم اعتقاد مردم به استفاده از اسپلیت به جای گاز است.

این مسئول با بیان اینکه استفاده از برق به صرفه‌تر از گاز است، خاطرنشان کرد: در برخی از روستاها شاهد افزایش مصرف برق تا 15 درصد به نسبت سال گذشته در روزهای اخیر بودیم.

شهابی در پایان بیان کرد: افزایش تعرفه برق در مازندران هنوز اعلام نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر