۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۳۲۷۲
موساد در بن بست استراتژیک
توان اطلاعاتی ایران برای ضربه زدن به شبکه های جاسوسی اسراییل اکنون به توانی بی بدیل در منطقه تبدیل شده است. به دلیل مواجهه پی در پی ایران با اسراییل در پروژه های امنیتی مهارتی که ایران در کشف و خنثی سازی این پروژه ها پیدا کرده تقریبا در منطقه بی بدیل است.
اعدام دو جاسوس مرتبط با سرویس های اطلاعاتی موساد و سیا در ایران از دید برخی کارشناسان نشان دهنده آن است که عمر عملیات جمع آوری اطلاعات از ایران به روش سنتی در حال به سر آمدن است.

وزارت اطلاعات چندی پیش در بیانیه ای اعلام کرد که این دو جاسوس در حال جمع آوری اطلاعات از مراکز حساس در ایران و ارسال آن به خارج از کشور بوده اند اما در میانه راه در تور اطلاعاتی نیروهای امنیتی ایران گرفتار شده و از مقطعی به بعد عملا چیزی جز اطلاعات نادرست منتقل نکرده اند.

هنوز هیچ واکنشی از جانب صهیونیست ها به این خبر منتشر نشده، اما برخی کارشناسان حدس می زنند ضربه خوردن این کیس احتمالا چند نتیجه مهم در حوزه تقابل اطلاعاتی ایران و اسراییل خواهد داشت.

1- احتمالا جمع آوری اطلاعات از طریق منابع انسانی هر چه بیشتر ناامن خواهد شد. اسراییلی ها پس از ضربه خوردن پی در پی شبکه ها و منابعشان در ایران (مسئله ترورو دانشمندان هسته ای و ...) احتمالا تا حدود زیادی متوجه شده اند که اعتماد به منابع انسانی در داخل ایران بسیار احمقانه است چرا که تقریبا در همه موارد این منابع در تور اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی قرار داشته اند و اشراف نظام به شبکه های جمع آوری سرویس ها به گونه ای است که عملا احتمال اینکه اطلاعات صحیحی از این ناحیه منتقل شود بسیار پایین است.

2- دومین مسئله این است که پس از یک دوره پهن شدن تورهای جاسوسی اسراییل در ایران –که فتنه 88 به شدت آن را تقویت کرد- اکنون این تور در حال جمع شدن است و اسراییلی ها مجبور خواهند بود با کمک امریکا عملیات جمع آوری در ایران را از حوزه انسانی خارج و به سمت حوزه های فنی سوق بدهند.

3- مسئله سوم این است که توان اطلاعاتی ایران برای ضربه زدن به شبکه های جاسوسی اسراییل اکنون به توانی بی بدیل در منطقه تبدیل شده است. به دلیل مواجهه پی در پی ایران با اسراییل در پروژه های امنیتی مهارتی که ایران در کشف و خنثی سازی این پروژه ها پیدا کرده تقریبا در منطقه بی بدیل است. این امر احتمالا موجب خواهد شد برخی کشورهای دیگر منطقه که درگیر نبرد اطلاعاتی با اسراییل هستند خواهان همکاری با ایران در این حوزه و دریافت تجربیات آن باشند. کارشناسان می گویند اگر چنین اتفاقی رخ بدهد یک جبهه اطلاعاتی بسیار گسترده علیه اسراییل در منطقه گشوده خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر