۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۳۲۷۰۹
بررسی‌ها نشان می‌دهد که هکرهای روسی با استفاده از ضعف‌های آمریکا در عرصه سایبری، دستکم ۸۷ کارشناس فعال روی پروژه‌های حساس نظامی این کشور را مورد هدف قرار داده‌اند.
به گزارش پایداری ملی، هکرهای روسی در تلاش برای دستیابی به اسرار پهپادهای نظامی و دیگر فناوری‌های دفاعی ایالات متحده، تعدادی از پیمانکاران و نیروهای کلیدی آن‌ها را فریب داده تا بتوانند محتوای ایمیل‌های آن‌ها را به دست آورند.

آسوشیتدپرس نوشته است، معلوم نیست که هکرهای روسی نهایتا چه چیزهایی را به سرقت برده اند، اما این مسئله قطعی است که آن‌ها از ضعف و آسیب‌پذیری ملی در عرصه امنیت سایبری آمریکا بهره برده‌اند، ضعف‌هایی همچون ضعف حفاظت از ایمیل‌ها و فقدان هشدار مستقیم به قربانیان.

در این گزارش آمده است که هکرهای روسی موسوم به Fancy Bears (خرس‌های زیبا) که در ماجرای انتخابات آمریکا نیز دخالت داشته‌اند، دستکم به سراغ 87 نفر که روی پهپادهای نظامی، موشک‌ها، راکت‌ها، جنگنده‌های رادارگریز، رایانش ابری یا دیگر فعالیت‌های حساس کار می‌کردند، رفته‌اند.

در این عملیات، هم کارکنان شرکت‌های کوچک و هم شرکت‌های تسلیحاتی بزرگ همچون لاکهید مارتین، ریتئون، ایرباس و جنرال اتومیکس از سوی هکرها هدف قرار گرفته‌اند. همچنین تعدادی از افرادی که مورد تعقیب گروه هکری «خرس‌های زیبا» قرار گرفته‌اند برای گروه‌های تجاری و پیمانکاران کشورهای متحد آمریکا کار می‌کرده یا جزو هیئت مدیره آن‌ها بوده‌اند.

چارلز سوول، مشاور ارشد پیشین دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا در این خصوص می‌گوید: برنامه‌هایی که در ظاهر مورد هدف قرار گرفته و افرادی که روی این برنامه‌ها کار می‌کردند،  جزو پیشرفته‌ترین فناوری‌ها بوده‌اند و اگر این برنامه‌ها به هر نحوی در معرض این نفوذ قرار گرفته‌اند، در نتیجه مزیت رقابتی ما و (توان) دفاعی ما نیز در معرض نفوذ و ضعف قرار گرفته است.

سوول افزود که این نکته دقیقا آن چیزی است که واقعا هراس‌آور است؛ کسی که خودش یکی از اهداف هکرها بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر