۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۲۷۰۰
مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد
مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد در دومين كارگاه آموزشي تخصصي پدافند زيستي استان گفت: بايد به شيوه اي عمل كنيم كه رصد، پايش، توجّه به تهديدات زيستي و مسائل پيشگيرانه در اين حوزه در اولويت اول استان قرار گيرد.
 به گزارش خبرنگار پايداري ملّي، دومين كارگاه آموزشي و تخصصي پدافند زيستي ويژه كارشناسان و رابطان پدافند غيرعامل دستگاه هاي اجرايي استان در مركز ملّي مهارت آموزي و آموزشي زنده ياد جوكار (CBRNE) يزد برگزار شد.

توجّه به تهديدات زيستي در اولويت اول استان قرار گيرد

«محمدصادق طهماسبي» در اين نشست ضمن گراميداشت ايام الله دهه مبارك فجر، به اهميت كار در حوزه پدافند زيستي اشاره و بيان كرد: هرنشانه، رويداد و حادثه طبيعي و غيرطبيعي كه موجب تضعيف و نابودي سرمايه هاي انساني و يا آسيب هاي اقتصادي از طريق تخريب و نابودي سرمايه هاي زيستي در كشور گردد، تهديد زيستي محسوب مي شود.

دبير قرارگاه پدافند زيستي استان ادامه داد: با توجه به تغيير روش دشمنان انقلاب در آسيب به نظام جمهوري اسلامي ايران فعاليت در زمينه پدافند غيرعامل زيستي امري ضروري است.

طهماسبي خاطرنشان كرد: مردم يزد به دليل هم جواري با كوير، كم آبي و ديگر آسيب هاي مناطق خشك از گذشته تهديدها را شناخته و براي حفظ ايمني، امنيت و دفاع در برابر اين تهديدها فعال بوده اند.

توجّه به تهديدات زيستي در اولويت اول استان قرار گيرد

وي با اشاره به برنامه هاي در دستوركار اداره كل پدافند غيرعامل استانداري گفت: بايد به شيوه اي عمل كنيم كه رصد، پايش، توجه به تهديدات زيستي و مسايل پيشگيرانه در اين حوزه در اولويت اول استان قرار گيرد.

دبير شوراي پدافند غيرعامل استان افزود: لازم است توسعه يافتگي در حوزه هاي گوناگون پايدار و همگون با تمهيدات پدافندي و زيست محيطي باشد تا سلامت انسان ها به عنوان سرمايه هاي كشور و مولفه هاي اصلي توسعه مورد تهديد قرار نگيرد.

طهماسبي در پايان سخنان خود با تاكيد بر ظرفيت رسانه هاي استان در فرهنگ سازي براي مقابله با تهديدات زيستي خاطر نشان كرد: شايسته است صدا و سيماي مركز يزد، مطبوعات و خبرگزاري هاي استان نسبت به اهميت موضوع پدافند غيرعامل در جامعه به ويژه در حوزه زيستي فرهنگ سازي كنند.

گفتني است در دومين كارگاه آموزشي تخصصي پدافند زيستي استان كه با حضور بيش از 300 نفر از كارشناسان و رابطان پدافند غيرعامل دستگاههاي اجرايي استان برگزار شد، «ميلاد درجه» مدير دپارتمان CBRNE طب نظامي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كشور، سياستهاي نظام در حوزه پدافند زيستي را بيان و به تشريح مباني، اصول، تهديدات و شيوه هاي پيشگيرانه و عملياتي در اين حوزه پرداخت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر