۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۳۲۶۹۹
کارگروه انرژی و آب شورای پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندارتشکیل شد.

به گزارش واحد اخبار و اطلاع رسانی اداره کل پدافندغیرعامل استانداری خراسان رضوی، مهندس مقدوری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رییس کارگروه انرژی و آب شورای پدافند غیرعامل در جلسه­ای که هفدهم بهمن 96 برگزار گردید ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و یادآوری رشادت‌ها و فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های انجام شده برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تهدیدات متعددی که از سوی دشمنان متوجه نظام می‌باشد اشاره و تمرکز و توجه بر موضوع پدافند غیرعامل را برای صیانت از انقلاب و دستاوردهای آن ضروری دانست.

تمرکز و توجه بر موضوع پدافند غیرعامل برای صیانت از انقلاب و دستاوردهای آن

وی همچنین با اشاره به شرح وظایف و ماموریت کارگروه مطابق سند راهبردی و چارچوب نهادی پدافند غیرعامل استان بر تشکیل منظم جلسات کارگروه و حضور مدیران ارشد دستگاه‌ها در جلسات تاکید نمود و از همه دستگاه‌های عضو خواستند تا 143 راهکار و پروژه‌های احصا شده ذیل سند راهبردی استان را در جلسات کمیته پدافند غیرعامل بررسی و اولویت‌های پیشنهادی خود را برای کارگروه آب و انرژی حداکثر تا پایان بهمن‌ماه به دبیرخانه کارگروه (مستقر در دفتر فنی و امور عمرانی استانداری) ارسال نمایند.

اهتمام تمامی دستگاه­ها بر تکمیل فرآیند سطح بندی مراکز ثقل موجود و الزام به سطح بندی پروژه­های جدید استعلامی از کارگروه امور زیربنایی توسط دستگاه­های صادر کننده مجوز از دیگر تاکیدات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بود.

سید ابوالفضل احمدی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی نیز در ابتدای جلسه با تبریک دهه فجر و چهلمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی،به ده نوآوری و چهل دستاورد و اقدام موثر حوزه پدافند غیرغامل استان اشاره کرد و گفت:خلاصه این نوآوری­ها در گاهنامه خبری پدافندغیرعامل منعکس و از سایت اداره کل قابل دسیابی است.

وی همچنین ضمن تقدیر از تلاش‌ها و مساعدت‌های همه‌ی دستگاه‌های حوزه آب و انرژی جهت اهتمام در تحقق راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های شورای پدافند غیرعامل استان افزود: اعضای این کارگروه جزءپیشتازان دستگاه‌های استان بوده و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده بالاترین امتیازات را در نظام برنامه ریزی کسب نموده‌اند.

خوشبختانه بیش از 572 دارایی و مرکز ثقل توسط این دستگاه‌ها شناسایی و به صورت خوداظهاری سطح‌بندی شده‌است که باید در جلسات کارگروه دفاعی و امنیتی و با پیگیری کارگروه تخصصی آب و انرژی مراحل تایید استانی را طی و برای تصویب به سازمان پدافند غیرعامل کشور ارسال شود.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به اینکه بیش از 30% استعلامات کارگروه امور زیربنایی استان مربوط به حوزه انرژی و آب می‌باشد، خواستار تیپ‌بندی و سطح‌بندی این پروژه‌ها (به ویژه نیروگاه‌های خورشیدی، بادی و مقیاس کوچک و ایستگاه‌های عرضه سوخت) توسط دستگاه صادرکننده مجوز شد تا از این طریق ضمن تسریع و تسهیل در پاسخگویی به استعلامات، شرایط لازم برای انجام مطالعه و کار کارشناسی در صیانت از دارایی‌های ارزشمند فراهم شود.

دکتر احمدی با اشاره به توضیحات مندرج در مقدمه و همچنین ردیف 2 بند 4-4 سند راهبردی و برنامه عملیاتی شماره 9 شورای پدافند غیرعامل، بررسی و ارائه برنامه‌ها، پروژه‌ها و اولویت‌های کارگروه آب و انرژی را برای افق چشم‌انداز 1400 خواستار شد.

گفتنی است در این جلسه مدیرکل مدیریت بحران، مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی، مدیران عامل شرکت آبفای استان و شرکت آبفای مشهد، مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی شریعتی و نمایندگان شرکت‌های توزیع برق مشهد، توزیع برق استان، پالایش و پخش فراورده‌های نفتی مشهد نیز به صورت جداگانه به ارائه نظرات و پیشنهادهایی در خصوص ضرورت ایجاد ساختار و تشکیلات سازمانی مرتبط با پدافندغیرعامل در سطح دستگاه­ها، کمبود نیروی انسانی و اعتبار، دستاوردها و سایر موضوعات مرتبط پرداختند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر