۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۶۹۳
خراسان رضوی؛
سید جواد حسینی در دیدار با دانش اموزان و معلمان این مدرسه گفت:مدارس متعالی پدید آورنده جامعه متعالی است و باید به سوی گسترش مدارس متعالی گام برداریم.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری  خراسان رضوی و همراهی مدیرکل پدافند غیرعامل استان، نمایشگاه کارآفرینی دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی مطهر تبادکان افتتاح شد.

سید جواد حسینی در دیدار با دانش اموزان و معلمان این مدرسه گفت:مدارس متعالی پدید آورنده جامعه متعالی است و باید به سوی گسترش مدارس متعالی گام برداریم.

وی افزود:  در راستای اجتماعی شدن نظام تعلیم و تربیت تمرکز زدایی از پیکره پهن نظام تعلیم و تربیت با رویکرد واگذاری امور به بدنه اصلی آموزش و پرورش یعنی معلمان باید محقق شود.

نمایشگاه کارآفرینی دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی مطهره تبادکان افتتاح شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری  خراسان رضوی اظهار داشت: این بدین معنی است که مدرسه از چند جهت در مرکز نگاه نظام تعلیم وتربیت قرار گیرد اولا هر چقدر ساختار  اداری آموزش و پرورش شامل وزارت، ادارت کل و مناطق، کوچک و ساختار نیروی انسانی مدارس قوت و قدرت گیرد.

حسینی تصریح کرد: ثانیا به مدیریت مدرسه و آموزشگاه قدرت تصمیم گیری بیشتر و بالاتری احصاء گردد و از این طریق ضمن تمرکز زدایی ازنظام عریض و طویل آموزش و پرورش  نظام قدرت و تصمیم گیری از کانون مدرسه به شکل تقاضا محور با حضور همه اضلاع و ارکان آموزش و پرورش یعنی معلمان و دانش آموزان و اولیاء قدرت و قوت گیرد.

وی در ادامه گفت: جامعه باید در مدرسه حضور یابد و مدرسه در جامعه شکل بگیرد. مدارس مان جامعه و جامعه مان مدرسه شود ، سازمان مدرسه مرکز تصمیم گیری تحول و کیفیت نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری  خراسان رضوی اظهار  داشت: در قلب جامعه آموزش و پرورش و در قلب آموزش و پرورش مدرسه قرار گیرد  و البته مدرسه کیفی و متعالی در قلب خود مدیر ارتقاء یافته و مدیر کیفی هم در قلب خود دانش آموزان و معلمان را قرار می دهد.

حسینی تصریح کرد: آنگاه مدرسه میزان الحراره جامعه میگردد و جعبه سیاه مدرسه محور خلق اتفاقات بزرگ کیفی پیشرونده در نظام تعلیم و تربیت می شود.

وی افزود: برگزاری این چنین نمایشگاه هایی نمونه ای از حضور جامعه در قلب مدرسه و مدرسه و دانش آموزان  در قلب جامعه است.
معاون استاندار در پایان افزود: معتقدم حد و اندازه هیچ جامعه ای از حد و اندازه معلمان آن جامعه افزون نخواهد شدو توجه به معلمان موجب ارتقای کیفیت مدارس خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر