۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۳۲۶۴۰
جانشین فرمانده انتظامی دامغان:
جانشین فرمانده انتظامی دامغان گفت: با راه‌اندازی پلیس فتا در مجموعه انتظامی این شهرستان ۴۵پرونده مرتبط با جرائم سایبری و فضای مجازی تشکیل‌ و به جرائم رسیدگی می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، سرهنگ محمد مهرابی صبح دوشنبه در نهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان دامغان به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه تاکنون ۴۵ پرونده جرائم سایبری و فضای مجازی از سوی پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان تشکیل‌شده است، تأکید کرد: ۳۸ مورد از تخلفات جرائم سایبری و فضای مجازی یعنی ۷۰ درصد از جرائم، توسط پلیس فتا کشف‌شده و مابقی پرونده‌ها در دست بررسی هستند.

وی از فعالیت ۳۹ گروه و کانال مجازی در دامغان خبر داد و افزود: به‌طور میانگین هر گروه و کانال فضای مجازی در شهرستان بین ۶۰۰ تا یک هزار نفر عضو دارد.

جانشین فرمانده انتظامی دامغان هتک حیثیت، سرقت، کلاه‌برداری، جرائم حوزه حریم شخصی، نشر اکاذیب  و انتشار آن در فضاهای مجازی از مهم‌ترین تخلفات جرائم فضای مجازی در شهرستان دانست و گفت: ۱۷۰ مورد جلسه توجیهی برای مردم در بحث فضاهای مجازی و سایبری از سوی کارشناسان پلیس تشکیل‌شده که با نحوه وقوع جرائم فضاهای مجازی و سایبری و مصادیق آن آشنا شوند.

مهرابی بابیان اینکه تهدیدات فضای مجازی نسبت به جنسیت و سن افراد متفاوت است، یادآور شد: برای تأمین امنیت فضای سایبر به مشارکت مردمی نیاز است چراکه پلیس فتا در برخورد با کاربران متخلف فضای مجازی و سایبری و افرادی که از طریق فضاهای مجازی به دنبال تخلفات و انتشار مطالب کذب و فیلم‌برداری از محافل خصوصی و انتشار آن در فضای مجازی هستند مماشات نخواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر