۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۳۲۶۲۳
مدیرکل اداره دامپزشکی استان خوزستان:
جلسه قرارگاه زیستی با موضوع پیشگیری و بررسی آخرین وضعیت آنفولانزای حاد پرندگان در استان با حضور معاون امنیتی انتظامی و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان، روز شنبه چهاردهم بهمن ماه 96 در محل سالن جلسات استاندار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه قرارگاه زیستی با موضوع پیشگیری و بررسی آخرین وضعیت آنفولانزای حاد پرندگان در استان با حضور معاون امنیتی انتظامی و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان، روز شنبه چهاردهم بهمن ماه 96 در محل سالن جلسات استاندار برگزار شد.

در این جلسه قدرت دهقان، معاون امنیتی و انتظامی استانداری، خود و کلیه مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی را به انجام اقداماتی در جهت توسعه همه جانبه کشور توصیه کرد و خاطرنشان کرد که کلیه مدیران در سطح استان میبایست این روحیه را سرلوحه خود نمایند. دهقان، نیاز به یک مدیریت سازنده با کمترین ریسک پذیری ممکن به همراه بالاترین راندمان را در مدیریت کلان، یکی از بزرگترین اولویت های استان دانست و افزود که با این خط مشی قطعاً خواهیم توانست در بحرانی ترین شرایط بهترین بازده در مدیریت بحران را داشته باشیم.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان: مردم از خرید مرغ زنده بدون هویت و همچنین مصرف طیور شکار شده جداً خودداری کنند

دهقان در ادامه به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و شیوع آن در کشور اشاره نمود و خاطر نشان کرد که ما با الگوپذیری از کشور های پیشرفته که در مباحث پرورش ماکیان در سطح عالی قرار دارند، خواهیم توانست گام های موثری در تغییر الگوی تولید و کنترل شیوع بیماری ها برداریم.

همچنین محمد حری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری از اهمیت قرار زیستی و لزوم برگزاری جلسات این قرارگاه به دلیل لزوم رسیدگی به موضوع آنفولانزای حاد پرندگان با توجه به مرز مشترک خوزستان با چند استان آلوده به این ویروس سخن گفت.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان: مردم از خرید مرغ زنده بدون هویت و همچنین مصرف طیور شکار شده جداً خودداری کنند

در ادامه جلسه دکتر کنارکوهی مدیرکل اداره دامپزشکی استان، توضیحاتی در خصوص روند و سرعت شیوع، مخاطرات استانی، تهدیدات و اقدامات صورت گرفته در جهت کنترل این بیماری ارائه داد. وی در ادامه افزود در حال حاضر علائمی از ویروس آنفولانزای حاد پرندگان که در حال حاضر در دیگر استان های کشور شیوع پیدا کرده در استان خوزستان مشاهده نشده است. این روند پایش در استان به شکل نمونه برداری از انواع طیور در سطوح مختلف روستاها، مرغداری های صنعتی و نیمه صنعتی ادامه دارد. سه پست قرنطینه به صورت شبانه روزی در مرز استان های اصفهان، لرستان و کهکولیه و بویراحمد که آنفولانزای حاد پرندگان در آن ها گزارش شده، مستقر میباشد. کنارکوهی خاطر نشان کرد با در پیش رو بودن ایام نوروز، مردم از خرید مرغ زنده بدون هویت و همچنین مصرف طیور شکار شده جداً خودداری کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر