۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۳۲۶۰۴
بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کوتاه مدت خود از قیمت نفت را ۳۳ درصد افزایش داده و گفته بازار احتمالا هم اکنون متوازن است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از بلومبرگ، بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کوتاه مدت خود از قیمت نفت را ۳۳ درصد افزایش داده و گفته بازار احتمالا هم اکنون متوازن است.

تحلیلگران این بانک برآورد کرده اند که قیمت نفت در طی سه ماه آینده به ۷۵ دلار و در طی شش ماه آینده به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت برسد. برآورد قبلی گلدمن ساکس برای هر دو بازه زمانی ۶۲ دلار بود.

در این گزارش همچنین آمده است: «توازن مجدد بازار نفت احتمالا هم اکنون یعنی ۶ ماه زودتر از آنچه ما انتظار داشتیم محقق شده است... رشد سریعتر تقاضا، تبعیت بالای اوپک از توافق کاهش تولید و کاهش تولید نفت ونزوئلا موجب شده تا کاهش مازاد ذخایز نفتی جهان در اواخر سال ۲۰۱۷ شتاب بیشتری بگیرد.»

این پیش بینی، گلدمن ساکس را در کنار دیگر بانک‌های آمریکایی از جمله مورگان استنلی و جی پی مورگان قرار می‌دهد که چشم انداز خود از بازار نفت را ارتقا داده اند. بانک مورگان استنلی اخیرا گفته اند قیمت نفت برنت در سال جاری میلادی به ۷۵ دلار خواهد رسید و نفت جی پی مورگان نیز اعلام کرده بود که قیمت نفت ممکن است به نزدیکی ۷۸ دلار برسد.

چشم انداز افزایش گلدمن ساکس ناشی از تجدیدنظر این بانک در پیش بینی هایش در زمینه تقاضا است که واکنشی به رشد اقتصادی قوی در بازار‌های نوظهور بوده است.

گلدمن ساکس همچنین خاطر نشان ساخته که تولید نفت شیل آمریکا، پایان یافتن تدریجی توافق کاهش تولید اوپک و افزایش تولید غیراوپکی‌ها در نهایت قیمت نفت را تا سال ۲۰۲۰ به ۶۰ دلار کاهش خواهد داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر