۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۳۲۵۹۹
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن از مقاوم‌سازی ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت خبر داد.
حمیدرضا سهرابی با اشاره به این‌که ایران یک کشور سانحه خیز است که اکثر سکونتگاه‌های روستایی آن در نواحی واقع شده‌اند که خطر گسل‌ها و سیل و... آن‌ها را به شدت تهدید می‌کند، اظهار کرد: از سوی دیگر واحد‌های روستایی عموما آسیب‌پذیر هستند، ضمن آن‌که در حال حاضر تقریبا هر دو ماه یکبار یک حادثه طبیعی در کشور روی می‌دهد.

وی با یادآوری این‌که از سال ۷۴ تا سال ۸۴ طرحی به نام "بهسازی مسکن روستایی" در کشور اجرا شد، افزود: به دلایلی از جمله کافی نبودن سقف وام و پخته نبودن یارانه سود در ۱۰ سال (از سال ۷۴ تا ۸۴) کمتر از ۲۰۰ هزار واحد روستایی بهسازی شد.

وی با اشاره به این‌که در خلال اجرای این برنامه در سال ۸۲ زلزله بم روی داد، تصریح کرد: با توجه به وسعت تخریب واحد‌های مسکونی روستایی به سبب بروز زلزله، دولت به فکر انجام یک اقدام ویژه برای خانه‌های روستایی افتاد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان " با تصویب دولت طرح ویژه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ اجرایی شد"، گفت: بر این اساس از سال ۸۴ به بعد مصوب شد سالانه ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات ارزان‌قیمت برای نوسازی و بهسازی خانه‌های روستایی تخصیص یابد.

سهرابی با یادآوری این‌که در استان کرمان ۷۰ هزار واحد مسکن روستایی بازسازی شده است، بیان کرد: از آغاز طرح مذکور در سال ۸۴ تا امروز نوسازی یک میلیون و ۶۲۱ هزار واحد روستایی به اتمام رسیده است.

وی با بیان این‌که در برخی سال‌ها ۳۰۰ تا ۳۶۰ هزار واحد تسهیلات جذب شد، افزود: از سوی دیگر با توجه به حوادث طبیعی سیل و زلزله، طی ۱۲ سال اخیر ۳۴۵ هزار واحد مسکن روستایی تخریب شده در کشور نوسازی شده است.

وی ادامه داد: با احتساب مقاوم‌سازی ۲۰۰ هزار واحد در فاصله سال‌های ۷۴ تا ۸۴ تا امروز بالغ بر دو میلیون و ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور بازسازی، نوسازی وبهسازی شده که در برابر حوادث طبیعی مقاوم هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر