۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۲۵۵۳
رئیس کمیته هسته ای مجلس :
رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش هشتم وزارت خارجه در مورد اجرای برجام را بررسی کرده ایم، بناست گزارش 6 ماهه سوم کمیسیون امنیت ملی هم براساس گزارش هفتم و هشتم وزارت خارجه نهایی شود.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، در مورد گزارش هشتم وزارت امور خارجه که در کمیته هسته ای مجلس در حال رسیدگی است، افزود: ما در کمیته هسته ای مجلس در حال بررسی گزارش هستیم و تقریبا مطالعه گزارش هشتم انجام شده است.
رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این گزارش در 4 بخش تنظیم شده، ما در حال بررسی موارد آن هستیم و در این راستا مکاتباتی با دستگاه های ذیربط داشته ایم.
ذوالنوری عنوان کرد: ما در این زمینه سوالاتی داریم که امیدواریم در جلسات مختلف پاسخ داده شود.
رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برای مثال بعضی تحریم های جدید آمریکا علیه ما که نقض برجام است تماما در گزارش وزارت خارجه نیامده است که در حال بررسی این موارد هستیم.
نماینده مردم قم در مجلس افزود: ما برای بررسی این گزارش بنا داشتیم بازدیدهایی هم از مراکز هسته ای داشته باشیم ولی با توجه به بررسی بودجه در مجلس عملا ما تا پایان بررسی بودجه نمی توانیم این بازدیدها را انجام دهیم.
ذوالنوری اضافه کرد: تلاش مان این است که در حاشیه بررسی بودجه در مجلس جلسه کمیسیون امنیت ملی را تشکیل دهیم تا مراحل تصویب گزارش 6 ماهه سوم کمیسیون در مورد برجام نهایی شود.
رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دو گزارش سه ماهه هفتم و هشتم وزارت خارجه گزارش 6 ماهه سوم کمیسیون امنیت ملی را تشکیل می دهد که ما براساس آن دو گزارش وزارت خارجه گزارش ششم خود را تنظیم می کنیم.
وی تاکید کرد: در صورت برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی در هنگام بودجه گزارش 6ماهه سوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد روند اجرای برجام را تصویب خواهیم گرفت و تا این گزارش هر چه سریع تر برای قرائت در نوبت دستور کار مجلس قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، هشتمین گزارش سه ماهه اجرای برجام 27 دی ماه از سوی وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارایه شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر