۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۳۲۵۳۶
ادعای جمعی از دانشمندان اتمی آمریکا:
جمعی از دانشمندان آمریکایی با اتکا به اخبار جاسوسی و عکس‌های ماهواره‌ای مدعی هستند کره شمالی تجهیزات و مواد اولیه کافی برای ساخت ۳۰ تا ۶۰ بمب اتم را دارد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اینترنتی میرور؛ جمعی از دانشمندان اتمی آمریکا معتقدند کره شمالی در پیشبرد سیاست های هسته ای خود بسیار موفق عمل کرده است. آنها با اتکا به اخبار جاسوسی و عکس های ماهواره ای مدعی هستند دولت پیونگ یانگ تجهیزات و مواد اولیه کافی برای ساخت 30 تا 60 بمب اتم را دارد و در حال حاضر، 10 تا 20 کلاهک هسته ای آماده نیز در زرادخانه های هسته ای خود ذخیره کرده است.

دانشمندان همچنین با بررسی آزمایش موشک های بالستیک بین قاره‌ای کره شمالی تایید کردند این موشک ها از توان لازم برای هدف قرار دادن خاک آمریکا برخوردار هستند.

پیش از این، یک گروه از دانشمندان آمریکایی نسبت به توسعه توان هسته ای پیونگ یانگ هشدار داده بودند. آنها اعلام کردند کره شمالی با سرعت چشمگیری در مسیر پیشبرد قدرت اتمی و موشکی خود پیش می رود. در حال حاضر، موشک های کوتاه برد «نودونگ» قادر به حمل کلاهک هسته ای هستند ولی دانشمندان در مورد موشک های قاره پیمای این کشور که از قابلیت حمل کلاهک برخوردار باشند، اختلاف نظر دارند. به عقیده دانشمندان، کره شمالی تنها به یک چیز احتیاج دارد و آن زمان است که به احتمال زیاد تا یک یا دو سال آینده برنامه هسته ای خود را به پایان می رساند و به یک قدرت جهانی اتمی تبدیل می شود.

این گروه از دانشمندان در آخرین شماره نشریه خود موسوم به «بولتن دانشمندان اتمی» بار دیگر ادعاهای خود را درباره تعداد بمب های هسته ای کره شمالی تکرار کرده اند. با وجود این، تاکنون گزارش دقیقی از پیشرفت فناوری هسته ای پیونگ یانگ و تعداد کلاهک های هسته ای آن منتشر نشده است.

کره شمالی اواخر نوامبر سال گذشته میلادی، موشک بالستیک قاره پیمای «هوآسونگ ۱۵» را آزمایش کرد که بیش از ۱۳ هزار کیلومتر برد دارد. مقامات این کشور اعلام کردند این موشک از قابلیت حمل کلاهک هسته ای و هدف قرار دادن برخی از شهرهای آمریکا برخوردار است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر