۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۳۲۵۲۷
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد:
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور بر لزوم افزایش تاب آوری(مقاومت) زیرساخت ها در کشور برای مقابله با تهدیدات تاکید کرد و اغتشاشات اخیر را سناریو دشمن برای ایجاد نارضایتی در مردم برشمرد.
به گزارش پایداری ملی، سردار غلامعلی حیدری امروز چهارشنبه در نشست آموزشی رابطین پدافند غیرعامل و IT استان که در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، بر ایجاد مصونیت در کشور برای مقابله با تهدیدات و مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما از لحاظ منابع طبیعی چون نفت و گاز و موقعیت ژئوپلتیک شرایط ویژه ای دارد، همواره مورد تهدید دشمنان است.

معاون امور استان های سازمان پدافندغیرعامل کشور بر برنامه ریزی اصولی برای محافظت از کشور در مقابل تهدیدات به ویژه تهدیدات دشمنان تاکید کرد و گفت: باید همواره تهدیدات موجود را جدی گرفت.

وی تهدیدات را به دو بخش طبیعی و غیرطبیعی یا ساخته دست انسان تقسیم کرد و گفت: تهدیداتی چون زلزله طبیعی اند و از تهدیدات غیر طبیعی یا ساخته دست انسان نیز می توان به تهدیدات زیستی، سایبری، زیستی، نظامی و اقتصادی اشاره کرد.

حیدری اغتشاش، انهدام زیرساخت ها و مواردی از این دست را از سناریوهای دشمنان برای ایجاد نارضایتی در جامعه و تبدیل نارضایتی به شورش و هدایت شورشیان به درگیری با حاکمیت دانست و گفت: دشمن از این موارد قصد ضربه زدن به کشور را داشت.

وی آسیب پذیری زیرساختها را با تهدیدات مذکور مرتبط دانست و تاکید کرد: باید با افزایش تاب آوری زیرساخت ها به عنوان یک راهکار پیشگیرانه، تهدیدات و آسیب پذیری را کاهش دهیم.

این مسئول، متصل بودن زیرساخت ها به یکدیگر را از مشکلات موجود برشمرد و تصریح کرد: این موضوع باعث شده با ایجاد مشکل در یک زیرساخت، اثرات آن در سایر زیرساخت ها نیز نمود پیدا کند.

معاون امور استان های سازمان پدافندغیرعامل کشور بر رفع این مشکل به عنوان یک نقص اصلی در حوزه زیرساخت ها تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر