۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۳۲۴۳۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان در جلسه توجیهی و تشریحی دستورالعمل سطح بندی مراکز ثقل استان که در محل سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد سطح بندی و ثقل بندی مراکز، اماکن و زیرساخت های استان سمنان را در راستای اهداف و برنامه های پدافند غیرعامل است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان در جلسه توجیهی و تشریحی دستورالعمل سطح بندی مراکز ثقل استان که در محل سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد سطح بندی و ثقل بندی مراکز، اماکن و زیرساخت های استان سمنان را در راستای اهداف و برنامه های پدافند غیرعامل برشمرد و افزود رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل از اولویت های مهم دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شهرداری ها برای صیانت از زیرساخت ها و سرمایه های ملی در برابر تهدیدات مختلف دشمن است و این امر ایجاب می کند مراکز ثقل براساس درجه اهمیت آن ها سطح بندب و اولیت بندی کردند.

ایرج کارخائی در ادامه افزود اولویت بندی یکی از اساسی ترین کارها در کسب موفقیت و تسریع در نیل به اهداف ترسیم شده در هر دستگاه و سازمان می باشد. براساس قانون ارجحیت چنانچه مدیران در نظام برنامه ریزی ذیربط کاری و فعالیت ها را بر اساس درجه اهمیت آن اولویت گذاری نمایند موفقیت بیشتری را کسب خواهد کرد.

سطح بندی مراکز ثقل استان در راستای اهداف پدافند غیرعامل است.

وی گفت باتوجه به تهدیدات مختلف، محدودیت منابع و تخصیص اعتبار و محدودیت زمانی انجام اقدامات پدافند غیرعامل ایجاب می نماید که براساس قانون ارجحیت مراکز ثقل بندی براساس درجه اهمیت آنها سطح بندی و اولویت گذاری گردند و انجام اقدامات پدافند غیرعامل به ترتیب در مراکز حیاتی، حساس و مهم و قابل حفاظت انجام پذیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان دراین خصوص گفت برای سطح بندی و مراکز ثقل استان نیازمند کمی سازی معیارها و شاخصه های کیفی هستیم که این موضوع باتوجه به دستورالعمل ارسال سازمان پدافند غیرعامل در دستور کار کمیته پدافند غیرعامل دستگاه های اجرائی قرار خواهد گرفت.

دراین جلسه که مدیران و معاونین و رابطین پدافند غیرعامل دستگاه های اجرائی و فرمانداری های استان حضور داشتند دستورالعمل سطح بندی مراکز ثقل استان سمنان توضیح و تشریح شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر