۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۳۲۳۲۶
وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات در پاریس نشستی را برای مقابله با نفوذ ادعایی ایران در یمن برگزار کردند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابعی اعلام کردند رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه با همتایان انگلیسی، عربستانی و اماراتی خود به منظور گفتگو در خصوص «راه حلی سیاسی» برای مناقشه یمن دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، این نشست را در سفارت انگلیس در پاریس ترتیب داد. او در آستانه این نشست گفت: «مناقشه‌ها در سوریه و یمن دو مورد از بدترین بحران‌های انسانی را در زمان ما به وجود آورده است».

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: «هیچ راه حل نظامی برای هیچ یک از این مناقشه‌ها وجود ندارد و فقط راه حل‌های سیاسی از طریق مذاکره در حقیقت به این درد و رنج پایان خواهد داد».

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا پس از این نشست در سفارت انگلیس در پاریس گفت: «ما در خصوص اهداف مهم توافق شده در یمن به منظور گسترش دسترسی بشر دوستانه گفتگو کردیم».

او  افزود: «آن چیزی است که فضا را برای ما به منظور دنبال کردن «اهداف بیشتر» برای حل و فصل سیاسی این مناقشه و راهبردی را برای مواجهه با نفوذ ایران در یمن فراهم می‌کند»

این در حالی است که تجاوز سعودی‌ها و همپیمانانشان به یمن، به کشته شدن بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر و زخمی شدن حدود ۵۳ هزار نفر منجر شده است. سازمان ملل متحد یمن، فقیرترین کشور در منطقه غرب آسیا، را بزرگترین فاجعه انسانی جهان خواند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر