۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۳۲۳۱۸
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط ویژه امنیتی کشور گفت: تأمین حقوق کارکنان لشگری باید مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد.
سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه ۳ بهمن صحن علنی پارلمان در تشریح عملکرد ۸ ماهه دولت در بخش دفاعی کشور، اظهار داشت: حوزه دفاعی با توجه به حساسیت‌هایی که دارد باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: ما از دولت چیزی جز انجام تکالیف خود در حوزه دفاعی نمی‌خواهیم. طبق برنامه ششم توسعه باید ۵ درصد از اعتبارات عمومی به تقویت بنیه دفاعی کشور اختصاص یابد که در حال حاضر تنها ۱.۵ درصد از اعتبارات لازم به بخش دفاعی اختصاص یافته است که این ۱.۵ درصد نیز باید از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود و به شکل مستقیم در اختیار بخش‌های دفاعی کشور قرار نمی‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تکلیف دوم دولت در بخش دفاعی تأمین حقوق کارکنان لشگری کشور است. کارکنان لشگری ما با توجه به شرایط امنیتی ویژه‌ای که در منطقه حاکم است در شرایط سختی انجام وظیفه می‌کنند بنابراین هیچ نیروی لشگری نباید برای تأمین حقوق و مزایای خود مشکلی داشته باشد.

وی گفت: در تمامی کشور‌های دنیا متناسب با تهدیدات امنیتی که کشور را تهدید می‌کند بودجه دفاعی تنظیم می‌شود که این موضوع هم در حوزه نرم افزار و هم در حوزه سخت افزار امری طبیعی است.

وی افزود: در حوزه بازسازی و پشتیبانی مالی از سفارتخانه‌های ایران در کشور‌های دیگر نیز دولت باید توجه ویژه‌ای داشته باشد. همچنین در حوزه هسته‌ای کشور با مشکلات زیادی روبرو است و ما تحقق تولید ۲۰ مگاوات برق توسط صنعت هسته‌ای نیازمند اعتبارات و پشتیبانی‌های ویژه دولت هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر