۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۳۲۲۸۵
داستان کپی شدن کارت‌های بانکی مدت‌هاست که در رسانه‌ها مطرح می‌شود و اظهارات زیادی نیز در این زمینه مطرح شده است. امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ایراز گلایه نسبت به نبود امنیت در تراکنش‌های بانکی گفته: «بیشترین حجم شکایات ارجاع شده به پلیس فتا، در خصوص امنیت شبکه‌های بانکی است.»
داستان نبود امنیت کارت های بانکی و به خصوص کپی شدن سریع آن، مدت‌هاست که در رسانه‌ها مطرح می‌شود و اظهارات زیادی نیز در این زمینه مطرح شده؛ برخی بانک‌ها را مقصر می‌دانند و می‌گویند که امنیت کارت‌های بانکی بیش از این باشد و برخی دیگر هم مشتری را بخاطر رعایت نکردن نکات امنیتی سرزنش می‌کنند.

باید گفت که راهکار بسیاری برای جلوگیری از سواستفاده و کلاهبرداری از مشتریان بانکی و جلوگیری از کپی شدن کارت بانکی شان وجود دارد، اما هنوز که هنوز است اقدامی جدی در این رابطه انجام نشده است. این در حالی است که حتی در زمینه آگاه سازی مردم نیز فعالیت موثری صورت نگرفته و بسیاری از شعبات بانک‌ها تنها به نوشتن یک هشدار و یا گفتن یک تذکر که: «رمز کارت شما محرمانه است.» بسنده کرده اند.

امروز محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک با ایراز گلایه نسبت به نبود امنیت در تراکنش‌های بانکی، از اعلام آمادگی وزارت ارتباطات برای برگزاری جلسه با نظام بانکی خبر داده و گفته: «بیشترین حجم شکایات ارجاع شده به پلیس فتا، در خصوص امنیت شبکه‌های بانکی است و بنابراین به دلیل حجم بالای کار، پرونده‌ها به پلیس آگاهی برای رسیدگی ارجاع شده است.»

وزیر ارتباطات و اطلاعات گفته: «به نظر می‌رسد بانک مرکزی باید برای سواستفاده از تراکنش‌های بانکی فکری کند.»
حال باید منتظر ماند و دید که آیا بانک مرکزی به فکر برقرار امنیت کارت‌های بانکی خواهد افتاد؟ و آیا بانک‌های دولتی و خصوصی موضوع نبود امنیت در تراکنش‌های بانکی را جدی‌تر خواهند گرفت و به فکر امنیت مشتریان خود خواهند بود؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر