۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۳۲۲۸۴
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه آواربرداری در مناطق زلزله زده باید به طور کامل انجام شود، گفت: با آواربرداری ها، امکان شیوع بیماری سالک به حداقل می‌رسد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه آواربرداری در مناطق زلزله زده باید به طور کامل انجام شود، گفت: با آواربرداری ها، امکان شیوع بیماری سالک به حداقل می‌رسد.

محمدمهدی گویا درخصوص جزییات سفر به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و بازدید‌های بهداشتی از این مناطق گفت: هفته گذشته از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بازدید کردم و طی این بازدید‌ها مشاهده شد که همکاران بهداشت و درمان در سخت‌ترین شرایط و با تلاش شبانه روزی درحال انجام وظیفه هستند و اقدامات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده حتی یک لحظه هم متوقف نشده است و اگر بگویم در بعضی نقاط زلزله زده، با وجود امکانات کم، شرایط نامساعد آب و هوایی و خستگی همکاران بهداشت و درمان، خدمات بهتر از سایر مناطق کشور است، اغراق نکرده ام.

وی افزود: از روستا‌های زیادی بازدید کردم، در یکی از روستا‌ها به نام جابری، بهورز روستا با وجود آنکه در طی زلزله باردار بود و فرزند خود را سقط کرده بود، بدون لحظه‌ای توقف به کار خود ادامه داده بود.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در این سفر از بیمارستان بانگر سرپل ذهاب بازدید کردیم، پرسنل این بیمارستان در یک فضای فیزیکی محدود خدماتی ارائه می‌دادند که با تمام شهر‌هایی که درگیر زلزله نبودند، قابل رقابت بود. بخش دیالیز بیمارستان با بهترین امکانات سرویس می‌داد.

وی گفت: علیرغم شرایط سخت و اینکه اکثر خدمات ما در کانکس ارائه می‌شود، امیدوارم هرچه سریع‌تر بازسازی مناطق انجام شود و با سرعت هرچه تمام‌تر به پایان برسد.

گویا تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های ما مساله آواربرداری در مناطق زلزله زده است، چراکه منطقه مستعد بیماری سالک است و آواربرداری در پیشگیری از این بیماری اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه با همت و تلاش مسئولین استانداری اداره مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و حدود ۵۰ درصد آوار‌های شهر سرپل جمع آوری شده است و مسئولین محترم متفق القول شدند که تا پایان زمستان بقیه آوار‌ها را هم جمع آوری کنند و اگر چنین شود، یکی از بزرگترین مخاطرات بهداشتی منطقه به حداقل خواهد رسید.

وی گفت: همچنین در جلسه استانداری مساله فاضلاب و آب آشامیدنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای هماهنگی هرچه بیشتر و اقدامات فوری اتخاذ شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر