۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۲۲۸۳
شرکت لکس سوکولین اعلام کرد که در کمتر از ۱۰سال گذشته ۱.۲ میلیارد دلار از ارزهای رمزنگار بیت کوین و اتریوم هک شده اند.
به نقل از بلومبرگ انگلیسی، جذابیت روز افزون ارز‌های رمزنگار و گستردگی آن در کمتر از ۱۰ سال اخیر باعث شده که مورد حملات سایبری قرار گیرند و از سوی دیگر این موضوع درآمد پرسودی را برای شرکت‌های امنیت یارانه بوجود آورده است.

شرکت لکس سوکولین که در زمینه استراتژی فین تک فعالیت می‌کند و در این حوزه سرآمد است در تازه‌ترین گزارش خود درباره سرقت‌های اینترنتی دو ارز رمزنگار بیت کوین و اتریوم اعلام کرد که در کمتر از یک دهه اخیر، هکر‌ها به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار بیت کوین و اتریوم را مورد دستبرد اینترنتی قرار داده اند.

از طرفی این رقم شبیه به یک صنعت با درآمد سالانه ۲۰۰ میلیون دلار شده است و بطور کل از چند سال اخیر هکر‌ها بیش از ۱۴ درصد از عرضه بیت کوین و اتریوم را در معرض خطر قرار داده اند.

شرکت لکس سوکولین اعلام کرد که شرکت‌ها و دولت‌ها ۱۱.۳ میلیارد دلار به دلیل هک شدن ارز‌های رمزنگار و عدم پرداخت مالیات از طریق انجام تراکنش‌های نامشروع، ضرر کرده اند.

براساس اعلام سوکولین، اکوسیستم فناوری بلاک چین برای رصد و ردیابی تراکنش‌های مرتبط با ارز‌های رمزنگار آسیب پذیر است و استقبال قابل توجه شرکت‌ها و نیز سرمایه گذاران به ارز‌های رمزنگار و نقص سیستم‌های حفاظتی قابل اطمینان در این حوزه می‌تواند به میزان ضرر وارد شده بیافزاید.

شرکت سیسکو اعلام کرد که در ارز رمزنگار اترویوم یک باگ یا حفره امنیتی وجود دارد که باعث درز اطلاعات آن می‌شود و در نوامبر سال گذشته میلادی ۱۵۵ میلیون دلار ضرر برای صاحبان آن به همراه داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر