۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۳۲۲۷۵
سامانه نظارت الکترو اپتیکی "سداد ۱۰۳" که توسط صنایع دفاعی ایران ساخته شده، یک سیستم ایده‌آل برای نظارت مرزی به شمار می‌رود.
به گزارش پایداری ملی، صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران توانسته است سامانه‌های نظارتی الکترواپتیکی بسیار مناسبی برای نظارت و دیده‌بانی طراحی، تولید و در اختیار نیروهای مسلح قرار دهد. این سامانه‌ها از آن جهت اهمیت دارند که هم قادر به رصد مسافت دورتری هستند و هم  امکان استفاده از آنها در شب و شرایط نامساعد جوی امکان پذیر است.

علاوه بر آن، با به کارگیری این سامانه‌ها دیگر نیازی به استفاده از عامل انسانی به عنوان دیده‌بان وجود ندارد و نیروی انسانی به عنوان اپراتور این سامانه‌ها، جایی دورتر از محل استقرار سامانه، ایفای نقش می‌کند.


سامانه نظارتی "سداد 103" یکی از همین سامانه‌های نظارت الکترواپتیک است که توسط صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ساخته شده است. سداد 103، یک سیستم ایده آل برای نظارت طولانی مدت، عملیات هوایی، دریایی و زمینی است. این سیستم در یک الگوی ساختاری مدولار (بخش-بخش) برای تبدیل و سازگاری عملکرد سیستم با پارامترهای انواع ماموریت‌ها طراحی شده است.

این سامانه متشکل از انواع سنسورها و تجهیزات کنترل شده از جمله لنزهای با سرعت بالا، دوربین‌های دیجیتال مادون قرمز و قابل مشاهده با لنزهای فوکوس متغیر و یک لرزش گیر لیزر، یکپارچه است. از همین رو از این سامانه به صورت بسیار فراگیری در مراقبت از مرزهای کشور توسط یگان های نیروهای مسلح استفاده می‌شود.

ادغام آسان، نصب آسان، الگوریتم پردازش تصویر پیشرفته، سنسور‌های چندگانه یکپارچه و طراحی مدولار برای جابجایی به سنسورهای مناسب، از جمله ویژگی‌های این سامانه است.

در ادامه تصاویری از این سامانه را می‌بینید:
سامانه الکترواپتیک

سامانه الکترواپتیک

سامانه الکترواپتیک

سامانه الکترواپتیک
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر