۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۳۲۲۷۳
خوزستان؛
استاندار خوزستان گفت: در کشور ما پاسداری و تکریم از ایثار و فداکاری سربازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس نیز به شکل جدی صورت می‌گیرد و وظیفه ما نیز همین است که یاد آنها را تکریم کنیم و آنها را نیز به عنوان الگوهای مختلف به جامعه معرفی کنیم
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز در نشست مشترک فرمانداران، شهرداران، مدیران دستگاه های اجرایی و رابطین پدافند غیرعامل استان خوزستان حضور یافت و ضمن تقدیر از عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق و قدرت دهقان معاون امنیتی و انتظامی استانداری به عنوان مدیران پیشکسوت دوران دفاع مقدس، در آئین رونمایی از کتاب «مدیریت غیرنظامی در دوران دفاع مقدس» شرکت یافت. شریعتی در این نشست اظهار داشت: در همه کشورها حفظ حرمت، احترام و تکریم سربازانی که در جنگ‌های آن کشورها از جان خودشان گذشتند و برای پاسداری از مرز، خاک و آن سرزمین ایستادند همواره مستدام است.

مستندنگاری مدیریت غیرنظامی دفاع مقدس در دستور کار اداره کل پدافند غیرعاhttps://paydarymelli.ir/files/fa/news/1396/11/1/83613_522.jpgمل قرار گیرد.

وی افزود: در کشور ما این پاسداری و تکریم از ایثار و فداکاری سربازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس نیز به شکل جدی صورت می‌گیرد و وظیفه ما نیز همین است که یاد آنها را تکریم کنیم و آنها را نیز به عنوان الگوهای مختلف به جامعه معرفی کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بر ما مسئولان واجب است که این حرمت‌ها و پاسداری‌ها را بیش از پیش حفظ کنیم بیان کرد: تلاش کنیم که این عزیزان اسوه و الگوی جامعه ما شوند نه اینکه الگوهای جامعه ما افرادی باشند که با فرهنگ و دین ما متناسب نیستند.

وی گفت: در خوزستان به دلیل اینکه موزه کاملا زنده دفاع مقدس است شاید کوتاهی کردیم و باید زمان ویژه‌ای برای معرفی عزیزان دوران دفاع مقدس به نسل جدید و جامعه امروزی تلاش کنیم.

محمد حری مدیرکل پدافند غیر عامل استان خوزستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در طرح جامع پدافند غیر عامل توانستیم تهدیدات و آسیب های عمده استان را به صورت کلان شناسایی کنیم.

وی افزود: فرمانداران شهرستان های خوزستان در راستای شناسایی تهدیدات و آسیب های شهرستان هایشان به صورت هدفمند گام بردارند.

مدیرکل پدافند استان خوزستان بیان کرد: از ظرفیت‌های یک درصد اعتبارات در زمینه اقدام برای مصونیت سازی استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به کتاب مدیریت غیرنظامی در دوران دفاع مقدس گفت: این طرح، ایده مقتدایی(استاندار سابق خوزستان) بود که در نظر داشتند از تجربیات مدیران سابق و در دوران جنگ استفاده شود و نیز معتقد بودند که مدیران فعلی نیز باید در زمینه پدافند غیرعامل آموزش ببینند.

حری درباره اقدامات انجام شده در جهت تهیه و جمع‌آوری مطالب کتاب تصریح کرد: 400 نفر را شناسایی کردیم که توانستیم با 70 نفر در غالب 250 ساعت از آن ها مصاحبه های تصویری و تفسیری انجام شد که خروجی این مصاحبه ها کتاب فعلی شد.

در این آئین که با حضور جمع کثیری از فرمانداران و مدیران استان در استانداری خوزستان برگزار گردید، عبدالحسن مقتدایی استاندار پیشین استان خوزستان ضمن تشکر از کلیه ی کسانی که در معاونت امنیتی و انتظامی و به خصوص اداره کل پدافندغیرعامل استان در به ثمر نشستن این ایده و ثبت تاریخ شفاهی مدیران به عنوان سرمایه ی معنوی که متعلق به نسل جوان کشور است، نقش داشتند، اظهار داشت: مدیران دولتی می بایست همانگونه که در حفظ اموال فیزیکی بیت المال نهایت دقت و مراقبت را به عمل می آورند در ثبت تجارب مدیریتی که با هزینه ی بیت المال به دست ایشان رسیده و در ذهن تک تک مدیران وجود دارد، جانب امانت را رعایت نموده و برای انتقال به نسل های آینده آن را ثبت نمایند. مقتدایی اداراه کل پدافند غیرعامل را مدعی و مسئول دریافت و نگهداری این تجارب مدیریتی به عنوان اقدامی پدافندی دانست.

نشست مشترک فرمانداران، شهرداران، مدیران دستگاه های اجرایی و رابطین پدافند غیرعامل استان خوزستان با برگزاری دوره ی آموزشی در حوزه ی سایبری و با موضوعات تهدیدات فضای مجازی و تهدیدات تلفن همراه در صبح و بعد ازظهر ادامه یافت و در پایان روز اداری یکشنبه 1 بهمن ماه به کار خود پایان داد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر