۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۳۲۱۴۴
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور از بررسی کلیا ت. سند ملی توسعه زیست فناوری در نشست امروز این ستاد خبر داد.
به گزارش پایداری ملی منصور کبگانیان در مصاحبه با خبرنگاران که در پایان یکصد و یکمین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برگزار شد بابیان اینکه کلیات سند ملی توسعه زیست فناوری در این نشست بررسی شده است، گفت: در بخش تراریخته ملاحظاتی به صورت کلی در این سند در نظر گرفته شده است.

وی افزود: محصولات تراریخته در بخش علمی، فناوری و پژوهشی به صورت قطعی گسترش خواهند یافت، اما درباره بازار مصرف و تولید انبوه باید دقت شود.

کبگانیان گفت: در این زمینه تقسیم کار ملی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: توجه بیشتر به اخلاق زیستی نیز در این سند مورد تاکید اعضای ستاد قرار گرفته است.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: کلیات سند ملی توسعه زیست فناوری مشتمل ۱۲ ماده، ۶ راهبرد و ۴۲ اقدام ملی است در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه که با حضور همه اعضا برگزار شد برخی از اهداف سند ملی توسعه زیست فناوری، بلندپروازانه تشخیص داده شد.

کبگانیان گفت: با توجه به زمان کوتاه به افق چشم انداز ۱۴۰۴، اعضا خواستار کارشناسی بیشتر در تبیین اهداف این سند شدند.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: هر چند درباره ذخایر ژنتیک کشور سند جداگانه‌ای با جزئیات کامل وجود دارد، اما در این سند نیز ژنوم ایرانیان از ابعاد مختلف آفندی، پدافندی و دیگر ابعاد مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: از آنجا که ژنوم ملی، سرمایه کشور محسوب می‌شود توجه به محافظت از آن و تقسیم کارملی در ابعاد تحقیقاتی، تولیدی و پدافندی در این زمینه صورت گرفته است.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: در جلسه صد و دوم این ستاد نیز سند ملی زیست فناوری بصورت اولویت و در بخش جزئیات بررسی خواهد شد.

وی گفت: جلسات ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور هر دو هفته یکبار تشکیل می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر