۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۳۲۱۱۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرهای استان را نوعی پدافند غیرعامل دانست و گفت: این امر باعث توسعه و آبادانی روستاها می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخایی در دیدار ظهر دوشنبه خود با مدیران شرکت گاز استان سمنان ضمن بیان اینکه گازرسانی یکی از عوامل موثر در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها است، تأکید کرد: جلوگیری از این مهاجرت نوعی پدافند غیرعامل محسوب می‌شود و در این مسیر رسالت‌های پدافند غیرعامل استانداری و اداره کل گاز مشترک است.

وی افزود: گازرسانی به روستاها و شهرها گامی برای حفظ و پایداری آن‌ها است لذا باید تلاش کرد تا برای تامین گاز ۱۰۰درصد روستاهای استان سمنان از هیچ کوششی دریغ نشود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه توسعه و ماندگاری جمعیت در کنار پایدار بودن آبادی‌های یک منطقه می‌تواند به امنیتی پایدار منجر شود که این امر صراحتاً یک اقدام پدافندی است.

کارخایی تاکید کرد: مهاجرت و تخلیه روستاها از ساکنان موجب خدشه‌دار شدن امنیت پایدار دیگر نقاط خواهد شد و همچنین شهرها را نیز درگیر مسائل و مشکلاتی جدی مانند حاشیه نشینی می‌کند لذا باید به توسعه روستایی اندیشید.

وی افزود: برای پیگیری اهداف و برنامه‌های پدافند غیرعامل در بخشه‌های مختلف، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته اما تعاملات باید بیش از گذشته پررنگ شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در ادامه بیان کرد: حفظ امنیت و ملاحظات ایمنی در کنار آموزش عوامل مخازن و ایستگاه‌های انتقال گاز استان نیز در زمره بخش‌هایی محسوب می‌شود که با تعامل مدیران می‌توان به آن نگاه ویژه‌ای داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر