۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۳۲۰۹۹
سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اتاق عملیات جدیدی برای گردآوری و تحلیل اطلاعات درباره ایران تشکیل داده و یکی از افراطی‎ترین افراد خود را در رأس آن گماشته است.
به گزارش پایداری ملی، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اتاق عملیات جدیدی برای گردآوری و تحلیل اطلاعات درباره ایران تشکیل داده و یکی از افراطی‎ترین افراد خود را در رأس آن گماشته است.

پایگاه شبکه خبری «الجزیره» به نقل از منابع آمریکایی دراین‌باره می‌نویسد: سازمان سیا یکی از افسران ارشد مبارزه با تروریسم خود را در رأس اتاق عملیات جدید برای جاسوسی از ایران منصوب کرده که سابقه طولانی در مسائل خاورمیانه دارد؛ انتصاب «مایکل دی آندرا» برای اتاق عملیات جاسوسی علیه ایران نشان دهنده این است که دولت ترامپ سعی دارد که رویکرد سختگیرانه‌تری علیه ایران اتخاذ کند.

«الجزیره» درباره «مایکل دی‌آندرا» می‌افزاید: مایکل را بیشتر با اسم‎های مستعاری مانند «شاهزاده تاریکی» و «مأمور کفن و دفن» می‌شناسند؛ او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ رئیس بخش ضد تروریسم سازمان سیا بوده‌ است.
 
«مایکل دی‌آندرا» همچنین در زمان دولت اوباما طرح برنامه مخفیانه عملیات پهپادی را برای شناسایی و قتل افراد مظنون به «تروریست» در سراسر جهان به ویژه افغانستان، پاکستان و یمن پیشنهاد داد.
 
یکی از مقامات پیشین سازمان سیا در گفتگو با «الجزیره» اعتقاد دارد که قراردادن «مایکل دی‌ آندرا» در رأس اتاق عملیات جاسوسی از ایران آشکارا نشان از این دارد که دولت ترامپ از این پس رویکردی تهاجمی‌تری علیه ایران اتخاذ خواهد کرد.
 
«الجزیره» به نقل از چند مقام امنیتی دیگر مدعی است که انتصاب مایکل آندرا بی‌شک به معنای آن است که جنگ آمریکا علیه ایران شدت می‌گیرد.
 
این گزارش در ادامه به نقل از مقامات آگاه امنیتی آمریکا درباره «مایکل دی‌آندرا» می‌افزاید که مقامات امنیتی آمریکا حتی نام «مایکل دی‌آندرا» را مستعار می‌دانند؛ مایکل حدودا ۶۰ سال سن دارد، در سال ۱۹۷۹ به سازمان سیا پیوسته و به صوت مأمور مخفی در عراق، مصر و دیگر کشور‌ها به فعالیت‎های اطلاعاتی و امنیتی مشغول بوده‌ است.
 
در زمان حمله آمریکا به عراق «دی‌آندرا» ارشدترین فرد سازمان سیا بود که در بغداد حضور داشت، گفته می‌شود که این فرد پرکار، بسیار حرفه‌ای، اما بی‌رحم است و همچنین او را عامل و طراح اصلی شناسایی مکان و قتل اسامه بن‌لادن و دیگر فرماندهان ارشد القاعده می‌دانند.
 
 تقلای اتاق عملیات جاسوسی سیا علیه ایران؛مایکل دی آندرا کیست؟
 
گویا قرار نبوده که اسم رئیس جدید «مرکز عملیات ایران» فاش و همگانی شود، اما نیویورک‌تایمز بنا به دلایلی از جمله اینکه از آنجایی‌که نام «دی‌آندرا» پیش از این در سال 2015 به عنوان فرمانده عملیات پهپادی آمریکا در افغانستان، پاکستان و یمن لو رفته پس نام‌بردن از او مانعی ندارد، در مقاله‌ای در تاریخ 2 ژوئن 2017 به معرفی آن می‌پردازد.

«نیویورک‌‌تایمز» ضمن بیان سرگذشت «دی‌آندرا» و ویژگی‎های منحصربه‌فرد او در حوزه کاری خود نوشته‌ است که ایران یکی از سخت‌ترین اهداف برای سازمان سیاست چرا که به راحتی نمی‌تواند به آن نفوذ کند، دسترسی سازمان به این کشور بی‌نهایت محدود شده، آمریکا در تهران سفارت ندارد که بتوان با پوشش دیپلماتیک نفوذ کرد از سویی دیگر سازمان اطلاعات ایران نزدیک به چهار دهه تجربه مقابله با عملیاتهای مخفی و جاسوسی آمریکا دارد، با این اوصاف «دی‌آندرا» مناسب‌ترین فرد برای فرماندهی عملیات و سخت آمریکا علیه ایران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر