۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۳۲۰۸۱
آیت الله نوری همدانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه مسئولان باید برای فضای مجازی فکری کنند، گفت: فضای مجازی در دست ما نیست.
به گزارش پایداری ملی، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار رئیس و اعضای هئیت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با تأکید بر اینکه طرح‌های که در مجمع تصویب می‌شود، نباید در حد شعار باقی بماند، گفت: هر طرحی که ارائه می‌شود، باید در عمل به موفقیت برسد تا شاهد شکوفایی حوزه‌های علمیه باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در گذشته علما و فقهای زیادی در شهرستان‌ها بودند و مردم از آن‌ها بهره می‌برند، افزود: امروز حوزه و جامعه از این مسئله رنج می‌برد و در حقیقت شاهد خالی شدن علما و فقها در شهرها هستیم. باید بررسی کرد چرا اوضاع به این سمت و سو کشیده شده و بعد از بررسی، راهکار ارائه شود.

این استاد سطوح عالی حوزه افزود: مسئله بعدی این است که مثل سابق به درس و تقریرنویسی توجه نمی‌شود؛ طلبه شادابی سابق ندارد؛ برای این مسئله چه فکری می‌توان کرد؟

وی گفت: مسئله‌ای که این روزها اهمیت دارد، بحث فضای مجازی است؛ اگر در جامعه شاهد حوادثی بودیم، به خاطر این است که فضای مجازی در دست ما نیست، در دست افراد دیگر است.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: در حوزه انقلابی، نباید کسی جرأت داشته باشد این نوع حوادث را در جامعه ایجاد کند و حرف‌هایی علیه نظام و انقلاب بزند، این‌ها انتظارات جدّی از حوزه انقلابی است.

وی افزود: اگر در حوزه مطالبه‌گری نباشد، این مسائل خواهد بود. حوزویان به میدان بیایند؛ با جلسه مشکل حل نمی‌شود؛ باید در برنامه انسجام و وحدت باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر