۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۳۲۰۵۴
کمیسیون بررسی تهدیدات بیوتروریسم در صبح چهارشنبه هفته گذشته در محل اداره کل پدافند غیر عامل استان گیلان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، کمیسیون بررسی تهدیدات بیوتروریسم در  صبح چهارشنبه هفته گذشته در محل اداره کل پدافند غیر عامل استان گیلان برگزار شد.

امیر مرادی مدیرکل پدافند غیرعامل  ضمن اشاره به اهمیت خود باوری در مقوله مقابله با تهدیدات، بیان کرد: تهدیدهای بیولوژیک و بیوتروریسم از جمله تهدیدهای بحران آفرین و بحث بر انگیز با سابقه تاریخی است که می تواند عامل افزایش نگرانی در جامعه بشری باشد. وی با بیان اینکه مسئله بیوتروریسم مسئله خطرناکی است تأکید کرد: باید به مسئله بیوتروریسم توجه ویژه‌ای داشته باشیم چراکه این مهم همواره منافع ملی ایران را تهدید می‌کند وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال بهره‌گیری و آسیب به جامعه بشری هستند یادآور شد: آحاد مردم و مسئولان باید در این راستا نسبت به افزایش و به‌روزرسانی تجهیزات اقدام کنند و هوشیارانه برای حفظ جان مردم بکوشند.

ایشان در ادامه  بررسی و آسیب‌شناسی شیوع  آنفلوآنزای مرغی در استان گیلان اظهار داشت: آنفلوآنزای مرغی اخیراً در برخی کشورها از جمله کشور ما شیوع پیدا کرده و نمونه‌هایی از این آنفلوانزا در استان ما نیز مشاهده شده که توسط نهادهای ذی‌ربط از جمله دامپزشکی، جهادکشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی رصد و پایش می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که با آغاز فصل سرما و کوچ پرندگان، احتمال شیوع این بیماری در سراسر کشور افزایش یافته است.

در ادامه دکتر عاقبتی مدیرکل دامپزشکی استان گیلان  با بیان گزارشی از عملکرد آن اداره کل دراین  خصوص اظهار داشت  با وجودشیوع آنفلوانزا  در استان مشکل خاصی در این مورد نداریم اما رعایت نکات بهداشتی همانند تهیه مرغ و تخم مرغ از مراکز مجاز و بهداشتی زیر نظر سازمان دامپزشکی، عدم خرید طیور از بازارچه‌های غیر بهداشتی و محلی و نیز عدم شکار پرندگان مهاجر و خوردن آنها لازم و ضروری است.
وی همچنین توصیه کرد تا همشهریان در صورت مشاهده لاشة طیور از تماس مستقیم با آن خودداری کرده وباشماره تماس 1512 سازمان دامپزشکی  را مطلع نمایند
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر