۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۳۲۰۴۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس
هادی پژوهش ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته ، به ضرورت رعایت الزامات پدافند غیرعامل، توجه به موضوع آموزش، استمرارجلسات توجیهی و مستندسازی مبتنی بر علم و تجربه را ضروری خواند.
به گزارش پایداری ملی، هادی پژوهش ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته ، به ضرورت رعایت الزامات پدافند غیرعامل، توجه به موضوع آموزش، استمرارجلسات توجیهی و مستندسازی مبتنی بر علم و تجربه را ضروری خواند.

پژوهش افزود: پدافند غیرعامل مبتنی بر علوم و فناوری های مختلف و نوین پشتوانه اقتدار ملی و از الزامات توسعه پایدار ایمن می باشد.

ایشان همچنین ادامه دانش و فن آوری در این حوزه نقش بسزای در مصون سازی زیر ساخت های کشور ایفا می نماید.

وی ادامه داد :اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل در استان مطلوب ولی ناکافی است.

در ادامه مجتبی مولوی معاون مدیر کل امور انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور ضمن بیان مفاهیم پدافند غیرعامل به اهداف آن اشاره کرد و به اهم اهداف از جمله حفظ جان انسان ها، کاهش آسیب پذیری ، پایداری در برابر تهدیدات حفظ زیر ساخت ها و تداوم خدمات در مواقع بحران اشاره کرد.اولویت اصلی پدافند غیرعامل را سرمایه انسانی دانست و گفت: باید به گونه عمل کنیم که اگر تهدیدی ایجاد شد، کمترین خسارت را به دنبال داشته باشد.

مولوی افزود: سرمایه دوم در این حوزه زیرساخت ها و سرمایه سوم ، سرمایه سایبری است که موارد مختلف مرتبط با زندگی مردم را شامل می شودو باید در راستای مصون سازی ان به صورت کامل عمل کنیم.

وی همچنین ضمن اشاره به پیشینه تاریخی ومذهبی پدافند غیرعامل در کشور به ارائه راهکارهای مقابله با تهدیدات در ادوار مختلف و بویژه در عصر حاضر پرداخت. در ادامه دفاع را مفهومی یکپارچه خواند و آن را امری منطقی برشمرد و افزود که وجو دتهدیدات را باید جدی گرفت و موضوع پیشگیری را باید سرلوحه قرارداد و به ان اهتمام کافی داشت. مولوی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه آموزش برای اشنایی با پدافند غیرعامل، گفت: در عصر حاضر حوزه پدافند غیرعامل بسیار گسترده شده چرا که با توجه به پیشرفت علم وتکنولوژی ، عرصه های تهدید هم افزایش پیدا کرده است.

ایشان به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و هدایت پدافند غیرعامل به سمت مردمی اشاره کرد و گفت باید ارتباط رسانه ها با این حوزه هرچه بیشتر افزایش یابد.

در ادامه رحیم آزادی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس ضمن قدردانی از رابطین، دستگاه های اجرایی و فرمانداری سپس فرمانداران و دستگاهای برتر در حوزه پدافند غیرعامل استان شامل : ( فرمانداری ویژه شهرستان جهرم ، فرمانداری داراب و گراش) و همچنین دستگا های اجرایی ( اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سازمان آب منطقه ای فارس، اداره کل ورزش و جوانان فارس و دانشگاه شیراز) تقدیرنامه های خود را از دست پژوهش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ، مولوی معاون مدیر کل امور انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور و رحیم آزادی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس دریافت نمودند.

دراین جلسه دستگاه های اجرایی و فرماندری های برتر استان در حوزه پدافند غیرعامل مورد تقدیر قرار گرفتند.

در حاشیه این جلسه کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل برگزار گردید و رابطین پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی و فرمانداری های تابعه استان فارس به فراگیری مبانی پدافند غیرعامل در حوزه کالبدی پرداختند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر