۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۳۲۰۳۴
معاون عملی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بحث بهینه‌سازی و نوسازی ادوات قدیمی زمانی معنا پیدا می‌کند که بتوانیم تکنولوژی جدید را وارد این تجهیزات کنیم.
به گزارش پایداری ملی، سورنا ستاری معاون عملی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش و در جمع خبرنگاران در مورد عملکرد نزاجا اظهار کرد: این حرکتی که در نیروی زمینی ارتش آغاز شده بسیار ارزشمند است.

معاون عملی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این اتفاقات فوق‌العاده‌ای در حوزه تکنولوژی رخ داده، افزود: ما لازم داریم این تکنولوژی را وارد حوزه دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: بحث بهینه‌سازی و نوسازی ادوات قدیمی زمانی معنا پیدا می‌کند که بتوانیم تکنولوژی جدید را وارد این تجهیزات کنیم؛ این اتفاقی است که در تمام ارتش‌های جهان چون آمریکا هم انجام می‌شود.

ستاری ادامه داد: نمونه این موضوع جنگنده B-52 است که با گذشت نزدیک به ۶۰ سال هنوز هم با اعمال تغییرات و ورود تکنولوژی جدید در صحنه نبرد حضور دارد.

معاون عملی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که در سایر حوزه‌ها هم این مهم رخ داده است، گفت: آنچه که ارزش یک سلاح دفاعی را مشخص می‌کند تکنولوژی به کار رفته در آن است؛ این حرکت که در نیروی زمینی ارتش به وجود آمده شروعی است و در آینده حتما اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر این که آیا برنامه‌ای برای ارتباط بیشتر بین نیروی زمینی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد، اظهار کرد: موضوع جلسات آینده بر همین اساس خواهد بود تا بتوانیم از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دفاع بهره ببریم.

ستاری در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: ما‌ باید نگاه‌های جدیدی به وجود آوریم که فناوری ICT مسیری را به وجود آورده تا ما‌ به بسیاری از خدمات، تجهیزات و شرکت‌ها برای همکاری مشترک دست پیدا کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر