۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۳۲۰۲۵
در منطقه ۲۰ انجام شد:
مانور زیست محیطی با رویکرد مدیریت بحران آلودگی های زیست محیطی ناشی از زلزله و حوادث غیرمترقبه از سوی شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20،  مانور زیست محیطی با رویکرد مدیریت بحران آلودگی های زیست محیطی ناشی از زلزله و حوادث غیرمترقبه از سوی شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد.

احمد غلامی دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 گفت: رهاشدن زباله ها در معابر شهری یکی از مسائل مهمی است که بعد از رخداد زلزله اتفاق می افتد و عدم مدیریت این مسئله موجب شیوع بیماری های عفونی و آلودگی های زیست محیطی خواهد شد.

غلامی افزود: برای ایجاد آمادگی و نحوه مدیریت آلودگی های زیست محیطی بعد از زلزله، مانوری با حضور ارگان های عضو ستاد مدیریت بحران منطقه 20 اجرا شد.

وی ایجاد آمادگی و هماهنگی بین واحدها و ارگان های عضو ستاد مدیریت بحران را از اهداف مهم برشمرد و ادامه داد: در قالب سناریو این مانور، زلزله فرضی 5.2 ریشتری در شهر ملارد اتفاق افتاد و جمع آوری زباله با مشکل روبرو شد که برای رفع تهدیدات زیست محیطی عوامل خدمات شهری و نیروهای داوطلب مردمی برای پاکسازی معابر محله 13 آبان وارد عمل شدند.

غلامی ارتقاء آمادگی و ایجاد هماهنگی نیروهای درون سازمانی و برون سازمانی عضو ستاد مدیریت بحران منطقه در کلیه سطوح فرماندهی و عملیاتی، و بازبینی توانائیها و سنجش نقاط ضعف و قوت را از اهداف این مانور عنوان کرد و گفت: سازمان های اجرایی و امدادی همچون آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان شهرری، راهور، ستاد بحران شهرداری ناحیه 3 در این مانور حضور داشتند و اقدامات لازم در خصوص جمع آوری زباله و پاکسازی(گندزدایی)و شستشوی  معابر و فضای سبز امداد رسانی و پیشگیری از تشدید حوادث انجام شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر