۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۳۲۰۰۸
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از تدوین و ابلاغ نظام‌نامه سیلاب کشور خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، سیف‌الله آقا بیگی در نشست کارگروه سیل استان سمنان اظهار داشت: نظام‌نامه سیلاب کشور در واقع دستور‌العمل‌های مربوط به پیش‌بینی وقوع و اقدام لازم در هنگام سیلاب است که تدوین و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه این نظام‌نامه برای اجرا در سراسر کشور ابلاغ شده است افزود: بر اساس نظام‌نامه سیلاب کشور، ادارات هواشناسی در استان‌های کشور باید سامانه‌های پیش‌بینی وقوع سیل را تهیه و آن را به‌کارگیری کنند.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، سامانه پیش‌بینی وقوع سیلاب تا کنون در 80 درصد از مناطق مورد نیاز کشور تهیه و به‌کارگیری شده است.

آقا بیگی با اشاره به وضعیت استان سمنان از نظر وقوع سیلاب تصریح کرد: استان سمنان با وجود خشک‌سالی‌های سال‌های اخیر که گریبان گیر آن بوده است؛ مستعد وقوع سیلاب است.

وی با اشاره به اینکه احتمال بارش‌های رگباری با شدت زیاد و در زمان کم در استان سمنان وجود دارد افزود: این‌گونه بارش‌ها زمینه‌ساز وقوع سیلاب بوده و می‌تواند آسیب‌ها و خسارات زیادی به همراه داشته باشد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بر ضرورت جلوگیری از احداث بنا در حاشیه و حریم رودخانه‌های استان سمنان تأکید کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر