۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۳۱۹۳۹
اولین نشست سراسری بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران با حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره این بانک به منظور بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها، ۲۰ و ۲۱ دی ماه درشیراز برگزار می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، اولین نشست سراسری بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران با حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره این بانک به منظور بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها، ۲۰ و ۲۱ دی ماه درشیراز برگزار می‌شود.

سعید غلامزاده مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس هدف از برگزاری این نشست را بررسی و تبیین ساختار بانک ژنتیک و کارکرد‌های آن عنوان کرد و گفت: در این نشست بانک ژنتیک و کاربرد‌های آن به طور دقیق برای مدعوین معرفی و تشریح می‌شود تا ارگان‌های ذی نفع بتوانند درمواقع لزوم از امکانات بانک بهره‌مند شوند.

اولین نشست بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران در شیراز برگزار می‌شود

وی اظهار داشت: با توجه به حضور نمایندگانی از سازمان مدیریت بحران در این نشست در خصوص اهمیت تهیه پروفایل ژنتیکی از مشاغل پرخطر و ذخیره آن در بانک نیز بحث و تبادل نظر می‌شود تا با دست یافتن به نتایج قابل قبول بتوانیم به فاز مشاغل پرخطر نیز ورود کنیم.

غلامزاده با اشاره به اینکه هم اکنون اقدامات مربوط به بانک در ۳۱ استان درحال انجام است، خاطر نشان کرد: نمونه گیری از مجرمین مرد که دارای جرایم سنگین و تکرارشونده هستند در زندان‌های کشور درحال انجام است و پیش بینی می‌شود تا نیمه بهمن ماه فرآیند نمونه گیری مطابق برنامه به پایان برسد.

در این نشست سراسری علاوه بر رئیس، معاونین و مدیران سازمان پزشکی قانونی، مدعوینی از معاونت اجتماعی و معاونت حقوقی قوه قضاییه، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور، سازمان مدیریت بحران کشور، نیروی انتظامی وتشخیص هویت، آگاهی و پژوهشگاه علوم انتظامی، سازمان پدافند غیرعامل، سازمان هلال احمر، کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز حضور دارند

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر