۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۳۱۹۲۶
مدیرکل راه آهن استان قم؛
مانور دورمیزی امداد و نجات ریلی در کمیته پدافند غیر عامل استان قم با دو سناریو خروج قطار مسافربری از ریل و گروگانگیری توسط تیم تروریستی برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، محسن اعتماد مدیرکل راه آهن استان قم در خصوص برگزاری این مانور اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین مانوری آمادگی و هماهنگی هر چه بیشتر نیروها و واحدهای عمل کننده است و در همین راستا اداره کل راه آهن قم با ارائه دو طرح و سناریوی مانور خروج از خط قطار مسافری و گروگان گیری توسط تیم ترورسیتی حد فاصل ایستگاه‌های قمرود و محمدیه یکی از ادارات فعال در این مانور بود .

وی بیان کرد: با اجرای یکی از این سناریوها بلافاصله نیروهای امدادی اعم از اورژانس، پلیس و آتش نشانی به ایستگاه محمدیه اعزام و عملیات امداد و نجات را آغاز کردند .

مدیرکل راه آهن استان قم با تاکید بر اینکه راه آهن قم از حساسیت بالایی هم در زمینه باری و هم در زمینه مسافری برخوردار است بیان کرد: با تعاملی که با نیروهای امدادی استان صورت گرفت نقشه‌ها و همچنین راه‌های دسترسی به مناطق و ایستگاه‌های راه آهن قم در اختیار نیروهای امدادی قرار گرفت تا در صورت نیاز در کمترین زمان بتوانند کار امدادی را انجام دهند.

وی همچنین از طراحی و ارائه اپلیکیشن با عنوان راه‌های دسترسی به خطوط ریلی استان قم خبرداد و اظهار کرد: این نرم افزار کاربردی که با همت گروه ایمنی و خط و گروه نظارت برخط طراحی شده است به زودی در اختیار نیروهای امدادی استان قرار داده می‌شود.

اعتماد ادامه داد: تمام نقاط دسترسی به ایستگاه‌های اداره کل راه آهن قم دراین نرم افزارگنجانده شده تا امکان دسترسی نیروهای امدادی به سهولت صورت گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر