۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۳۱۹۰۹
همدان؛
در این بازدید مدیر کل پدافند غیر عامل در مورد اهمیت مرکز آپا در پیشبرد اهداف سایبری استان مطالبی را ارائه کردند

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، 13دی ماه سال 96مدیر کل پدافند غیر عامل مهندس صوفی به همراه کارشناسان دفتر از مرکز آپای استان بازدید بعمل آوردند .

در این بازدید مدیر کل پدافند غیر عامل در مورد  اهمیت مرکز آپا در پیشبرد اهداف سایبری استان مطالبی را ارائه کردند و همچنین بر  لزوم همکاری این مرکز با اداره کل پدافند غیر عامل  تاکید داشتند  و از بخش های مختلف مرکز بازدید کردند.

بازدید مدیر و کارشناسان پدافند غیر عامل  از مرکز آپای دانشگاه بوعلی سینا

همچنین  مهندس مغیث رئیس مرکز آپا مباحثی پیرامون اهداف مرکز آپا ، نحوه فعالیت ها و  آن مطالبی بیان نمودند.  و با بیان اینکه مرکز آپای همدان از جمله مراکز فعال و برتر  در کشور می باشد گفتند با توجه به افزایش تعداد حوادث امنیتی کامپیوتری و لزوم وجود مراکز پژوهشی دانشگاهی برای پشتیبانی و رفع نیازهای پژوهشی جامعه با انگیزه ارتقاء دانش و توان مهندسی در حوزه امنیت سیستم های کامپیوتری و پردازش اطلاعات و انتقال نتایج به جامعه  مرکز آپا شروع به فعالیت کرد .

 آپا مخف واژه های آگاهی رسانی ، پشتیبانی و امداد رسانی برای آسیب های و حوادث امنیتی سایبری   میباشد و نشان دهنده نوع فعالیت ها و خدماتی است که در حوزه امنیتی شبکه های رایانه ای و سامانه های نرم افزاری صورت می گیرد . مأموریت مرکز آپا با توجه به مسئله فرهنگ سازی ترویج و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه پاسخ به حوادث رایانه ای و همچنین انتقال دانش و فناوری در این حوزه می باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر