۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۳۱۸۴۳
در راستای برنامه ها و اهداف پدافند غیرعامل :
در راستای برنامه ها و اهداف پدافند غیرعامل در حوزه پدافند سایبری کارگاه آموزشی مقابله با باج افزارها و محافظت اسناد در سازمان ها و دستگاههای اجرایی با حضور 180 نفر از مسئولین فناوری اطلاعات، رابطین پدافند غیرعامل و مسئولین حراست دستگاههای اجرائی، شهرداریها و فرمانداریهای استان در سالن یادگار امام (ره) استانداری تشکیل گردید.

در راستای برنامه ها و اهداف پدافند غیرعامل در حوزه پدافند سایبری کارگاه آموزشی مقابله با باج افزارها  و محافظت اسناد در سازمان ها و دستگاههای اجرایی با حضور 180 نفر از مسئولین فناوری اطلاعات، رابطین پدافند غیرعامل و مسئولین حراست دستگاههای اجرائی، شهرداریها و فرمانداریهای استان در سالن یادگار امام (ره) استانداری تشکیل گردید.

کارگاه آموزشی پدافندغیرعامل حفاظت و حراست از اسناد در فضای فناوری

شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی با نحوه انتشار، پیامدها و مشکلات سرایت ویروس و راههای مقابله با آن و نحوه محافظت اسناد آشنا شدند و نیز تاکید گردید باید در حفظ و حفاظت از بستر فناوری تلاش و دقت فراوانی اتخاذ گردد. ضمن اینکه فضای مجازی و فناوری اطلاعات فرصت ارزشمندی برای تسهیل و شفافیت کارها است، اما باید به چالشها و تهدیدات و آسیب ها آن بدقت توجه و راههای مقابله با آن مدنظر قرار گیرد.

باج افزار ها  بزرگترین حمله سایبری در قالب بدافزار باج گیری در سطح جهان می باشند و این باج افزارها اقدام به رمزنگاری کلیه داده ها، فایلها و اطلاعات رایانه می نماید و براساس عملکرد آن دسترسی به آنها قطع و کلیه کارهای سیستمی مختل می کنند و هدف اصلی این حمله سایبری باج گیری از کاربران در سطح بین المللی می باشد.

در این راستا اداره کل پدافند غیرعامل استان با همکاری دستگاههای ذیربط استان سمنان در راستای آمادگی کامل برای مقابله و جلوگیری از آلوده شدن سیستمها به باج افزارها و حفاظت اسناد در سازمانها تمهیدات واقدامات قابل ملاحظه ای با برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی و انجام مانورهای آمادگی داشته و در برنامه های آتی در نظر دارد.

قابل ذکر است کارگاه آموزشی فوق به مدت 6 ساعت با حضور اساتید شرکت کی پاد کویر برگزار گردید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر