۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۳۱۸۲۸
استاندار گیلان با اشاره به عدم‌استحکام برخی از بناهای تازه‌ساخت در استان گیلان گفت: برخورد قاطع با تخلفات ساختمانی در استان گیلان ضروری است.
به گزارش پایداری ملی، مصطفی سالاری عصر امروز در شورای پدافند غیرعامل استان گیلان در رشت اظهار داشت: احساس مسئولیت و وجدان کاری باید در تمامی بخش‌های دولتی و غیردولتی استان گیلان به‌طور ویژه تقویت شود.

استاندار گیلان پدافند غیرعامل را از حوزه‌های مهم  کاری در استان گیلان عنوان کرد و با بیان اینکه پدافند غیرعامل رویکرد و تصمیمات پیشگیرانه را در مواجهه با حوادث تقویت می‌کند گفت: این پدیده آسیب‌پذیری در مواقع بحرانی را کاهش می‌دهد.

سالاری با اشاره به عدم استحکام برخی از بناهای تازه‌ساخت در استان گیلان خاطرنشان کرد: توجه به خسارات ناشی از زلزله بیانگر آن است که ساختمان‌های با عمر 5 تا 10 سال بیش از ساختمان‌های با قدمت 35 تا 40 سال آسیب دیدند.

وی مشکل اساسی در استحکام بناهای تازه‌ساخت را عدم تعهد و مسئولیت‌پذیری برخی افراد در صنعت ساختمان دانست و تأکید کرد: تقویت احساس مسئولیت و وجدان کاری در تمامی بخش‌های دولتی و غیردولتی یک ضرورت است.

استاندار گیلان با اعلام اینکه نظام مهندسی ساختمان از بازوان توانمند مردمی در صنعت ساختمان‌سازی است تصریح کرد: لزوم فرهنگ‌سازی صحیح در امر ساخت‌وساز یک ضرورت مهم و حائز اهمیت در جامعه امروز محسوب می‌شود‌.

وی برخورد قاطع با تخلفات ساختمانی در کمیسیون‌های مختلف را یک ضرورت مهم و اساسی عنوان کرد و با ابراز اینکه در شرایط کنونی جامعه، خلاف ساختمانی جزء فرآیند ساخت‌وسازها قرار گرفته است گفت: در برخورد قاطع با تخلفات ساختمانی باید در تصمیمات خود استحکام لازم را داشته باشیم.

سالاری با تأکید بر اینکه تهیه نقشه و گردآوری اطلاعات مکان‌محور در ساخت‌وساز یک ضرورت است و در ساخت‌وساز باید به پهنه‌بندی زمین توجه کرد اظهار داشت: تحقق این امر در پیشگیری از مخاطرات زلزله کمک‌کننده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی استان گیلان باید به‌طور ویژه و به‌صورت جهت‌دار پیش رود تصریح کرد: اقدامات پژوهشی در بخش‌های مختلف استان گیلان باید کاربردی، راهگشا و در راستای توسعه استان پیش رود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر