۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۸۱
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر خبر داد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: سالیانه 20 درصد روستاهای نوار مرزی در بحث پدافند غیرعامل و طرح هادی به‌سازی و مقاوم‌سازی می‌شوند که سهم شهرستان دیر تا پایان برنامه 1400 ، سه روستا از 15 روستای شهرستان است که نیازمند اعتباری 15 میلیارد ریالی است.
به گزارش پایداری ملی،  حمید حیدری‌بریدی صبح امروز در نشست با شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان دیر اظهار داشت: در سال‌های اخیر در حوزه قیر رایگان اعتبارات خوبی جذب و از رهگذر آن نزدیک به 150 کیلومتر از معابر استان آسفالت شده است.

وی درباره ساماندهی روستاهای مرزی افزود: سالیانه  20 درصد روستاهای نوار مرزی در بحث پدافند غیرعامل و طرح هادی به‌سازی و مقاوم‌سازی می‌شوند که سهم شهرستان دیر تا پایان برنامه 1400 ، سه روستا از 15 روستای شهرستان است که نیازمند اعتباری 15 میلیارد ریالی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در بحث روستاهای نوار ساحلی که امکان پیشرفت آب دریا به ساحل و منازل مردم وجود دارد، برای 30 درصد از 21 روستای شهرستان دیر که شامل 6 روستاست، 29 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که انتظار می‌رود فرمانداری شهرستان همکاری لازم در این راستا داشته باشد.

حیدری گفت: تمام روستاهای بالای 20 خانوار در استان بوشهر دارای طرح هادی هستند و روستاهای فاقد طرح نیز به استان معرفی شوند و جاهایی که نیاز است منابع طبیعی، زمین واگذار کند تا مردم راحت تر کارشان را انجام دهند.

وی اضافه کرد: بوستان‌های امید کار ارزشمندی بود که  از 440 بوستان توافق شده تاکنون 120  بوستان تکمیل و به دهیاری‌ها تحویل داده‌ایم و مابقی نیز اگر در کمیته  برنامه‌ریزی نگاه ویژه صورت گیرد عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

این مقام مسوول عنوان کرد: در خصوص اعتبارات حوزه نفت تاکنون بالای 11 میلیارد تومان اسناد مالی رد و بدل و با پیمانکاران قرارداد بسته‌ایم که پس از رفع مسائل و مشکلات سرعت در حوزه اجرا بیشتر می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: زمین‌های واگذاری بنیاد مسکن به مردم ، اسناد آن گرفته شده  و به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد و راه‌های قانونی آن  انجام خواهد شد تا مشکل مردم برطرف شود.

وی افزود: رویکرد ما در روستاها تغییر کرده و در کنار آسفالت معابر،  بحث سنگ فرش و جداره سازی در دستور کار قرار دارد که البته سعی کرده ایم بافت سنتی روستاها حفظ شود.

حیدری تصریح کرد: سهم  بنیاد مسکن استان بوشهر در بازسازی  واحد های مسکونی سالیانه 2500 واحد است و تاکنون پرونده 600 واحد به بانک‌های عامل معرفی شده که در صورت همکاری این بانک‌ها، امکان افزایش تسهیلات وجود دارد و  این تسهیلات در نوار مرزی و ساحلی 20 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد و در سایر نقاط 18 میلیون تومان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: میزان مقاوم‌سازی در استان بوشهر 38 درصد و در شهرستان دیر 28 درصد می باشد که 10 درصد نسبت به برنامه پیش‌بینی شده عقب و نیاز به تشویق مردم به مقاوم سازی منازلشان است

وی یاد آور شد: با توجه به حوادثی نظیر زمین لرزه و سیل نیاز است واحد های مسکونی که به صورت شخصی ساخته می شوند نیز ملزم به مقاوم‌سازی و گرفتن استعلام از بنیاد مسکن شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر