۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۸۰
استاندار خوزستان با اشاره به فعالیت رابطین مدیریت بحران، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی خوزستان، گفت: باید دستور کار منظمی طراحی شود تا خوزستان برای مقابله با حوادث مختلف آمادگی داشته باشد.
به گزارش پایدار ملی، غلامرضا شریعتی در همایش رابطین مدیریت بحران، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی خوزستان که امروز (۱۰ دی‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از کارکردهای دولت، رسیدگی و توجه در زمان مصیبت‌زدگی‌هایی است که بعضا متوجه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه بلایا می‌توانند طبیعی یا غیرطبیعی باشند، افزود: بلاهای غیرطبیعی مربوط به مصنوعات بشر است که برای مسائل مختلف و رفاه بیشتر به وجود آمده‌اند ولی منجر به ایجاد مشکلات فراوانی شده‌اند، لذا دولت برای رسیدگی به انواع بلایا، دو اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را در چارت وزارت کشور ترسیم کرده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان جمعیت زیاد، وسعت قابل ملاحظه و صنایع مادر بزرگی دارد، تصریح کرد: اداره پدافند غیرعامل، وظیفه پیشگری از مصیبت‌هایی را دارد که ممکن است خود دستگاه‌ها  و مدیران ایجاد کنند.

شریعتی با بیان اینکه پیشگیری در خوزستان از چند بعد مطرح است، عنوان کرد: در حوزه پیشگیری پدافند غیرعامل باید بر مسائل مختلف در حوزه‌هایی از جمله آبرسانی نظارت کند و اگر قرار بر این است مشکلاتی رخ دهد، از قبل هشدارهای لازم را ارائه دهد.

وی گفت: بخش‌های قابل ملاحظه‌ای از خوزستان روی گسل‌ها قرار دارد و این وضعیت می‌تواند با وقوع زلزله منجر به مسائل مختلفی شود. همان‌طور که اکنون درگیر زلزله‌های گوریه در شهرستان شوشتر هستیم. همچنین به علت جلگه‌ای بودن خوزستان، در معرض وقوع سیل‌ها نیز قرار داریم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: قبل از ساخت سدها در استان خوزستان با مشکلات وقوع سیل روبه‌رو بودیم و پس از سدسازی‌ها روی رودخانه‌های خوزستان نیز با بحران دیگری به نام ریزگرد مواجه شدیم.

شریعتی بیان کرد: در حال حاضر با مشکلات خشکسالی، کشاورزی، تغییر اقلیم و کاهش بارندگی روبه‌رو هستیم که این مسائل می‌طلبد مسئولان با تجهیزات و هماهنگی بیشتر، خود را با این شرایط وفق دهند.

وی با اشاره به فعالیت رابطین مدیریت بحران، فرمانداری‌ها شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی خوزستان،  تصریح کرد: باید دستور کار منظمی طراحی شود تا خوزستان برای مقابله با حوادث مختلف آمادگی داشته باشد.

استاندار خوزستان تأکید کرد: باید با مسائل مختلف برخورد علمی شده و تلاش شود که ضمن ارتقای سطح علمی برای برخورد با مشکلات، از تجارب و نظرات کارشناسی نیز استفاده شود.

شریعتی عنوان کرد: لازم است تجهیزاتی برای مجموعه مدیریت بحران خوزستان تهیه شود که مقداری از این تجهیزات، امسال آماده شده است و در بودجه سال آینده نیز باید برای تهیه تجهیزات لازم تلاش شود.

وی با اشاره به لزوم تشکیل کمیته‌هایی جهت هشدار در خصوص وقوع آلودگی هوا گفت: باید تصمیمات در زمینه آلودگی هوا و حتی برای اعلام تعطیلی مهدکودک‌ها و مدارس و ادارات، منطبق با نظرات کارشناسی و طبق تجربه‌های دیگر کشورها گرفته شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: توزیع ماسک هنگام وقوع ریزگردها اقدام خوبی بوده و امیدواریم در این زمینه ضمن انجام فعالیت‌های جدی پیشگیرانه، اقدامات خوبی به کمک سازمان‌های مردم‌نهاد انجام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر