۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۳۱۶۸۰
معاون اداه کل پدافند غیرعامل وزارت کشور:
اولویت هایی که در پدافند غیرعامل مد نظر کشور است، فرهنگ سازی و آموزش، فعالسازی ساختاری تشکیلات پدافند غیرعامل و اجرایی کردن الزامات پدافند غیرعامل می باشد

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مولوی معاون اداره کل پدافند غیرعامل در ادامه بیان کرد: توجه به الزامات پدافند غیرعامل و هماهنگی دستگاه های برای شرکت های مشاور در هر استان از اقدامات برازنده در حوزه پدافند غیرعامل است. مولوی خاطر نشان کرد: اجرایی در جهت اجرای هرچه بهتر عملی کردن الزامات ضروری است. دوره های تخصصی جهت آگاهی بخشی تخصصی تهدیدات در هر زمان و عرصه وجود دارند لذا باید آمادگی لازم را جهت مقابله با تهدیدات داشته باشیم. اولویت هایی که در پدافند غیرعامل مد نظر کشور است، فرهنگ سازی و آموزش، فعالسازی ساختاری تشکیلات پدافند غیرعامل و اجرایی کردن الزامات پدافند غیرعامل می باشد. ایشان همچنین افزود با توجه به تضاد قدرت و منابع همیشه تهدیدات وجود دارند.

با توجه به تضاد قدرت و منابع همیشه تهدیدات وجود دارند

حبیب‌الله خجسته‌پور در همایش پدافند سایبری با بیان اینکه امیدواریم ماحصل برگزاری این مراسم افزایش سطح آگاهی‌ها و ایجاد حساسیت میان شرکت‌کنندگان باشد، اظهار داشت: با توجه به مخاطرات مختلف طبیعی و موضوعات تهدیدهای انسانی که در جهان و به ویژه منطقه خاورمیانه وجود دارد لازم است تمام کسانی که دل در گرو کشور و نظام دارند آمادگی لازم را در مقابله و مواجهه با این مخاطرات داشته باشند. وی در تعریف پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیرعامل یعنی تعریف جایگزین برای خدماتی که در سطح جامعه ارائه می‌دهیم بنابراین هر دستگاه وظایفی برعهده دارد؛ اگر به هر دلیل این وظایف و خدمات‌رسانی آن مجموعه با مخاطره روبرو شد باید بتوانیم راه جایگزین را تعریف کرده و خدمات لازم به مردم ارائه شود.

علی سیف مدیرکل پدافند غیرعامل در حوزه تهدیدات سایبری بیان کرد: جنگ ها با توجه به پیشرفت تکنولوژی در حال افزایش و رو به رشد است. در حال حاضر دشمنان و کشور های متخاصم در صدد جنگ های مستقیم نیستند و با ایجاد یک ویروس رایانه ای میتواند سیستم یک کشور را مختل نماید. بدین منظور اهمیت پدافند غیرعامل بیش از پیش نمود پیدا می کند و می طلبد که دستگاه های اجرایی و آحاد مردم آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات نوین را داشته باشند. ایشان همچنین تصریح کرد رعایت الزامات پدافند غیرعامل در سازه ها باعث کاهش صدمات ناشی از تهدیدات می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر