۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۳۱۶۴۶
رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مقاومت مترو در برابر زلزله گفت: متروی تهران در برابر زلزله هشت ریشتری مقاوم است
به گزارش پایداری ملی، محسن هاشمی در پایان سی و دومین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران با اشاره به زلزله هفته گذشته تهران گفت: امروز رییس اتاق بازرگانی استان تهران در جلسه شورا حضور یافت و مسایل مهمی از اقتصاد تهران مطرح کرد و در ادامه اعضای شورای شهر نیز نظرات و پیشنهادات خود را ارایه کردند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص زلزله اخیر در تهران اظهار داشت: وقوع زلزله در تهران مشکلات متعددی ایجاد می کند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه 14گانه پس از وقوع زلزله در تهران خاطرنشان کرد: در این جلسه در خصوص مقابله با زلزله و نحوه امداد و نجات مطالبی مطرح شد.

هاشمی با اشاره به دستور جلسه امروز شورا گفت: طرح الزام شورای شهر تهران مبنی بر تشکیل کمیته ارتقای ایمنی ساختمان های بلندمرتبه شهر تهران در جلسه امروز شورا بررسی شد و به تصویب رسید.

وی با اشاره به تصویب دو پرونده باغات در جلسات امروز شورا نیز اظهار داشت: دو پرونده مذکور طبق رای کمیسیون ماده 7 باغ محسوب می شوند که مالک به این رای اعتراض داشت اما زمانی که به شورا آمد در صحن شورا نظر کمیسیون ماده 7 تایید شد.

هاشمی رفسنجانی در خصوص لغو فروش طرح ترافیک یک ساله در تهران گفت: خبرهایی در فضای مجازی در این خصوص منتشر شده و پیشنهاداتی هم ارایه شده است اما تاکنون گزارش مکتوبی در این باره دریافت نکرده ایم.
 
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه احتمالا رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با معاون شهردار جلساتی در خصوص طرح ترافیک داشته است، اظهار داشت: نباید نظری بدهیم که باعث تشویش اذهان عمومی شود.

هاشمی با اشاره به اینکه باید از تجربیات کشورهای دیگر در خصوص طرح ترافیک استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم وضعیت طرح ترافیک در شهر تهران را بهبود دهیم.

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص ایجاد ترافیک جدید در زمان زلزله در تهران گفت: تمام مسایل 24 گانه به شورای شهر واگذار نشده و از طرفی شورای شهر در کمیته اضطرار و مدیریت بحران عضویت ندارد و باید طرحی ارایه کنیم تا اعضای شورا بتوانند در این جلسات حضور داشته باشند.

وی در ادامه در خصوص طرح ترافیک گفت: پیش از تصویب بودجه سال 97 پیشنهاداتی در خصوص طرح ترافیک وجود دارد که باید در صحن شورا ارایه و درباره آنها تصمیم گیری شود.

هاشمی در خصوص تجهیز اتوبوس های تهران به فیلتر دوده گفت: بیشتر اتوبوس های تهران گازسوز هستند و باید به سمت برقی کردن اتوبوس ها برویم.

هاشمی با اشاره به جلسه با رییس مجلس گفت: اولین گزارش شهردار تهران در خصوص آلودگی هوا به رییس مجلس ارایه شد و در خصوص تاب آوری تهران در زمان حوادث گزارش هایی تهیه کرده ایم که ارایه می شود.  

هاشمی درباره مقاوم بودن متروی تهران در برابر زلزله توضیح داد: متروی تهران در برابر زلزله های تا هشت ریشتر نیز مقاوم است و حتی اگر زلزله ای بیش از 8 ریشتر هم بیاید خطر ریزش در مترو نخواهیم داشت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به احداث 105 سوله بحران در تهران خاطرنشان کرد: معتقدم برای 354 محله شهر تهران باید سوله مدیریت بحران بسازیم.

هاشمی با اشاره به ظرفیت موجود در ایستگاه های مترو گفت: 100 ایستگاه مترو داریم که می توانیم در آنها سوله مدیریت بحران بسازیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر