۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۳۱۵۷۳
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد:
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد با اشاره به اینکه یزد رتبه نخست ساخت و ساز غیرمجاز در کشور را دارد، گفت: ۹۵ درصد ساختمان‌های یزد از ایمنی کامل برخوردار نیستند.
به گزارشپایداری ملی، محسن عباسی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران یزد که به مناسبت ارائه گزارش 100 روزه شورای شهر پنجم یزد برگزار شد، اظهارداشت: شعار کمیسیون عمران شهر پاک، شهر انسان محور و شهر زیبا است، اظهار داشت: بر اساس این شعار که با اجماع اعضا انتخاب شد، رسالت کمیسیون عمران مشخص شد که بحث اول آن پیاده روی به جای سواره روی بود. 

وی با اشاره به اینکه یزد در ساخت و سازعای غیرمجاز و ناایمن رتبه اول کشور را دارد، گفت: در حال حاضر 85 درصد ساختمان های یزد به صورت خلاف ساخته شده‌اند و 10 درصد ساختمان‌هایی که مجوز دارند هم غیرایمن هستند و به عبارت دیگر تنها 5 درصد ساختمان های یزد مجاز و به صورت کامل ایمن هستند. 

وی یکی از مشکلات ساختمان سازی در یزد را نمای ساختمان‌ها دانست و گفت: اینکه ما مجبور باشیم ساختمان‌ها را در لابلای درختان پنهان کنیم نشان دهنده ضعف بسیار زیادی است که ساختمان سازی در یزد دارد. 

عباسی افزود: این در حالی است که یزد از ارزش‌های بسیار زیادی در زمینه معماری و ساخت و ساز بهره‌مند است و شایسته نیست از لحاظ ساختمان سازی در چنین شرایطی باشد. 

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد تلخ‌ترین درآمد شهرداری یزد را درآمدهای کمیسیون ماده 100 دانست و افزود: این در یزد به یک عرف تبدیل شده که فرد ساختمان را غیرقانونی و ناایمن بسازد و پس از آن اقدام به مراجعه به شهرداری برای ورود به کمیسیون ماده 100 کند به همین دلیل سعی می‌کنیم در پایان دوره آمار کمیسیون ماده 100 به شدت کاهش پیدا کند. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل ترکیبی اقدامات گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله دوچرخه صورت گرفته و تا پایان سال امیدواریم که بخشی از زیرساخت‌های دوچرخه را در شهر یزد تامین کنیم. 

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه برای کاهش تعداد حضور وسایل نقلیه شخصی در یزد باید به وسیله گران شدن هزینه حضور این خودرو‌ها در شهر شود، گفت: با توجه به اینکه از روز گذشته نقطه تصویبی مرکز شهر یزد مشخص شده، می‌توانیم اقدمات لازم برای این منطقه را انجام دهیم. 

عباسی توسعه و تقویت فضاهای شهری را بسیار ضروری دانست و گفت: توسعه بحث پیاده روی مستلزم وجود فضاهای شهری برای پیاده روی مردم است که برای این موضوع اقدامات لازم صورت گرفته است. 

وی افزود: تاکید داریم در کنار تقویت معابر، به مسیر هم توجه داشته باشیم و به شدت به دنبال این هستیم که مسیر را به مقصد تبدیل کنیم و امکان حضور مردم در مسیر‌های شهری به صورت پیاده یا وسایل ناوگان حمل و نقل عمومی را فراهم کنیم. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد به پیاده سازی خیابان قیام یزد اشاره کرد و گفت: این خیابان به یک قده بدخیم تبدیل شده و هر مداخله در آن ممکن است خطرناک باشد. 
وی با بیان اینکه اولویت‌های اصلی در این زمینه به کاربردهای اجتماعی داده شده تا کالبدی عنوان کرد: سعی شده که با حداقل دخالت در این خیابان اقدام به ساماندهی آن کنیم. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر