۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۳۱۴۵۲
عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس :
علیپور گفت:ارزهای دیجیتالی می تواند به راحتی مورد سوء استفاده قرار بگیرد و اگر اتفاق خواستی بیفتد کسی نمی تواند تضمینی بدهد که کلاهبرداری انجا نشود.
به گزارش پایداری ملی، محمد علیپور، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده از ارز رایج دیجیتالی "بیت کوین" گفت:دولت هنوز در واقع اقدام خواستی برای عرضه ارزهای رایج دیجیتالی نگرفته است و خود مردم هستند که از این ارزها استفاده می کنند و در بین آنها رواج دارد.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با بیان این مطلب که پول های رایج دیجیتالی می تواند به راحتی مورد سوء استفاده قرار گیرد؛ تصریح کرد: همان طور که از نام این ارزها مشخص است این پول ها خیلی تحت  اشراف و کنترل نیست و می تواند مورد سوء استفاده قرار بگیرد و اگر اتفاق خواستی بیفتد کسی نمی تواند تضمینی بدهد که کلاهبرداری انجا نشود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ایجاد سازوکار مناسب برای کنترل ارزهای دیجیتالی خاطرنشان کرد: دولت باید یک ساز و کار مناسبی برای استفاده از پول ها و ارزهای رایج دیجیتالی در نظر بگیردو خودش امورات کار را به دست گیرد و به نوعی تحت نظارت آنها از ارز دیجیتالی استفاده شود.

وی با بیان این مطلب که برای استفاده از ارزهای دیجیتالی باید مجوز صادر شود، گفت:  همان طور که موسسات مالی و پولی کشور برای راه اندازی از بانک مرکزی مجوز می گیرند باید برای استفاده از بیت کوین هم بانک مرکزی به طور  رسمی وارد شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر