۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۱۴۴۱
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی:
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهم‌ترین و اولین اقدام در پدافند غیرعامل آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی است گفت: باید مفهوم پدافند غیرعامل در سطح خانواده‌ها تسری یابد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، فرزاد فیروزی در اولین جلسه کمیته پدافند غیرعامل مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه توجه به پدافند غیرعامل و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها است.

وی با بیان اینکه ایران به لحاظ حوادث طبیعی کشوری حادثه خیز است افزود: از طرفی از هزاران سال پیش در مواجه با دشمنان داخلی و خارجی بوده‌ایم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عده‌ای تمام توان خود را به کار می‌برند تا زندگی عادی را از ما بگیرند بیان کرد: بنابراین ما باید برای هر شرایطی آماده باشیم.

فیروزی با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها باید در این راستا هماهنگ باشد تصریح کرد: در بحث‌های عمرانی، مدیریتی، تجهیزات، منابع انسانی و غیره باید استاندارد پدافند غیرعامل داشته باشیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی از وجود پزشکان، پرسنل مجرب و ماهر، فضاهای تجهیزاتی و دانش خوب در استان خبر داد و یادآور شد: آیا این موارد در حوادث، توانمندی خود را حفظ خواهند کرد؟

فیروزی با بیان اینکه مهمترین و اولین اقدام، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی است اظهار داشت: باید مفهوم پدافند غیرعامل در سطح خانواده‌ها نیز تسری یابد.

وی به برنامه‌های پیش رو اشاره کرد و افزود: شناسایی اقدامات پراکنده قبلی، تجربیات، منابع موجود، شناسایی تهدیدها و نقاط ضعف و مخاطرات با رویکرد علمی، شناسایی نقاط قوت و توانمندی‌ها و سپس طبقه‌بندی و اولویت‌بندی توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها از جمله برنامه‌های پیش رو است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تشکیل تیم‌ها و کارگروه‌های تخصصی با استفاده از مشاورین کارآزموده و ارزیابی تجربیات در کمیته‌ها و تدوین سناریوها، پروتکل‌ها و مغزافزارهایی که در شرایط بحرانی قابل استفاده باشد را از دیگر برنامه‌های پیش رو عنوان کرد.

فیروزی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی و اجرای تمرینات و مانورها که خود نوعی آموزش عملی است از جمله برنامه‌های پیش رو است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر